Alimentele care asigura energia organismului

Carbohidratii, proteinele si grasimile

coaste de miel la gratar

Sursa de energie necesara functionarii optime a organismului sunt alimentele care contin carbohidrati, grasimi si proteine.


Specialistii in nutritie considera ca o dieta corespunzatoare unei persoane active, care nu face sport de performanta, ci de intretinere, trebuie sa contina carbohidrati in procent de 60%, grasimi in procent de 25% si proteine in procent de 15%, acestea fiind valori generale, care pot varia in functie de varsta, greutate, sex, intensitatea si durata efortului depus, etc.

Rolul proteinelor consta in principal in refacerea si crearea de noi tesuturi si mai putin in alimentarea cu energie.

Carbohidrati:


– Carbohidratii sunt transformati in organism in glucoza – principala sursa de energie, care este transformata si depozitata in ficat si in masa musculara sub forma de glicogen. La nevoie, in caz de efort, glicogenul este transformat din nou de catre organism in glucoza. Excesul de glicogen rezultat dintr-un consum prea mare de carbohidrati in raport cu energia consumata prin miscare se transforma in grasime.

Pe langa faptul ca sunt sursa importanta de energie pentru organism si singura sursa de energie pentru creier si pentru sistemul nervos, carbohidratii contribuie si la reglarea metabolismului grasimilor si proteinelor; grasimile nu pot fi arse decat in prezenta carbohidratilor.

Importanta este alegerea carbohidratilor; recomandarile merg spre carbohidratii complecsi si cei cu indice glicemic scazut, care au arderea mai lenta si asigura starea de satietate pentru mai mult timp si care nu elibereaza rapid insulina in sange.

Cele mai sanatoase surse de carbohidrati sunt cerealele integrale – orzul, ovazul, quinoa, hrisca, produsele din faina integrala, leguminoasele – fasolea, mazarea, lintea, fructele si legumele.

Grasimi:

– Grasimile – in cazul in care sportul sau alt gen de activitate ce necesita efort, este facut pe perioade lungi de timp glicogenul depozitat in organism nu face fata la producerea energiei si se apeleaza la depozitele existente sub forma de grasime.

Cele mai sanatoase surse de grasimi sunt alimentele care contin un procent cat mai mare de grasimi mononesaturate si polinesaturate: semintele de in, uleiul de masline, fructele oleaginoase: nuci, migdale, alune de padure etc, avocado, pestele gras.

Proteine:

– Proteinele, necesare la refacerea fibrei musculare in urma eforturilor intense, le putem asimila din peste, carne de curcan si de pui, carne slaba de vita, oua, lactate cu procent mic de grasime, mazare, varza, conopida, ciuperci, spanac etc.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: