Alimente sanatoase care nu te ajuta sa slabesti

Chiar te pot ingrasa

biscuiti din faina integrala cu spanac si seminte susan

Multe alimente asa zis sanatoase sau dietetice, te imbie cu promisiunea ca vei slabi, dar efectul lor nu este intotdeauna cel asteptat. Ba chiar poate fi in multe cazuri o surpriza neplacuta. Ma refer, in special, la alimentele din rafturile cu produse de dieta sau la preparatele consumate in restaurante.


– Salatele cu prea multe grasimi

Cred ca cel mai sanatos preparat din meniul restaurantului ti se pare ca ar fi o salata; salatele sunt aliment de baza in curele de slabire. Dar cele servite la restaurant nu sunt intotdeauna o alegere buna daca vrei sa slabesti sau sa-ti mentii greutatea. Portiile sunt mari, iar daca se mai adauga la ele branzeturi sau o conserva de ton in ulei, sosuri cu zahar, aditivi de gust, arome artificiale si maioneza, pot acumula un continut nutritiv de sute de calorii. Nici sarea in exces nu lipseste si iti va pricinui retentia de apa.

– Salatele fara grasimi


Nici extrema cealalta nu e buna: daca pregatesti acasa salate fara pic de grasime in ideea ca astfel vei slabi te inseli. Legumele si verdeturile din salate contin vitamine liposolubile, antioxidanti si minerale, care in lipsa grasimii nu vor fi corect asimilate de organism, multi dintre nutrienti, irosindu-se.

– Sosul de rosii

Sosul de rosii (rosiile pregatite termic) este mai bogat in antioxidanti – carotenoide, flavonoizi si licopen decat rosiile crude. Daca la preparare i se adauga ceapa, usturoi si ulei de masline, el devine un adevarat medicament. Crezi ca pasta de tomate din comert este la fel de buna? Nici pe departe: contine un mic procent de rosii, mult zahar, coloranti, substante de ingrosare (amidon), multa sare si conservanti pentru lungirea termenului de valabilitate.

– Bauturile sportive

Bauturile sportive sunt exclusiv pentru sportivi, pentru cei care fac zilnic antrenamente intense. Pentru doua-trei antrenamente pe saptamana, sau 15-30 de minute de miscare fizica zilnic, mers pe jos sau alte forme usoare de sport nu sunt recomandate. Cu atat mai mult nu sunt recomandate bauturile energizante, din cauza continutului mai mare de carbohidrati si din cauza faptului ca in loc sa hidrateze organismul, il deshidrateaza.

– Produsele fara gluten

Produsele fara gluten, produsele de panificatie, prajiturile, biscuitii, pe care le gasiti in rafturile cu produse dietetice nu sunt tocmai dietetice. Nu sunt lipsite decat de gluten, dar zaharul si grasimile saturate nu lipsesc din multe dintre ele, asa ca nu te vor ajuta sa slabesti, numarul de calorii continute fiind destul de mare.

– Batoanele energizante

Mult laudatele batoane energizante ca produse dietetice, sunt pline de calorii provenite din siropul de porumb, fructoza, zaharul si grasimile saturate pe care le contin. Nu te sfatuiesc sa consumi ca gustare dupa antrenamente sau orice alt efort batoane energizante, mult mai castigat vei fi in efortul de slabire daca vei consuma niste biscuiti din faina de ovaz sau o mana de fructe oleaginoase.

– Alimentele fortificate cu fibre

E adevarat ca fibrele nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatia zilnica (25-30 de grame), mai ales atunci cand vrei sa slabesti. Dar nu te sfatuiesc sa apelezi la alimente fortificate cu fibre, care sunt produse procesate, oricat de mari ar fi promisiunile de pe ambalaj, cand sunt atatea alimente bogate in fibre naturale, mult mai sigure si mai sanatoase.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: