Alimente pentru muschi sanatosi si puternici

alimentatie masa musculara

salata cu proteine fasole si ciuperci

Muschii sunt activi metabolic, adica ard mai multe calorii decat celelalte tesuturi, chiar si in stare de repaus. Unii specialisti nutritionisti sustin ca pentru fiecare jumatate de kilogram cu care creste masa musculara, organismul va consuma circa 50 de calorii in plus.


In concluzie fara o alimentatie corespunzatoare adaugata la antrenamente nu veti reusi sa va formati muschi sanatosi si puternici.

Ce alimente trebuie sa consumam pentru muschi puternici dar si sanatosi

– Piept de curcan, carne slaba de vita, oua; sunt alimentele cele mai bogate in proteine de calitate.


La baza dezvoltarii masei musculare stau proteinele, formate din lanturi de aminoacizi, pe care organismul nu-i poate produce in totalitate, motiv pentru care trebuie sa-i primeasca din surse externe, prin alimentatie. Mai mult de jumatate din proteinele aflate in organism sunt stocate in muschi, cu rol esential in dezvoltarea sistemului muscular si in regenerarea tesuturilor care au suferit leziuni.

Doza zilnica de proteine variaza in functie de varsta si de activitatea fizica depusa; un adult care face miscare pentru simpla recreere are nevoie de 50-60 grame, pe cand un sportiv trebuie sa consume cel putin 1,5 g/kg greutate corporala.

– Peste gras – somon salbatic, sardine, ton, hering, pastrav; sunt alimentele cele mai bogate in acizi grasi omega 3. Pestele contine toti aminoacizii esentiali organismului, mai putine grasimi saturate decat carnea de vita si in plus fier si vitamina B12, necesare pentru plusul de rezistenta si energie.

– Iaurt, cartofi dulci, rosii, fasole, avocado, banane – alimente bogate in potasiu, care contribuie la o mai buna elasticitate a tesuturilor, inlatura riscul de aparitie a crampelor musculare si ajuta la vindecarea rapida a leziunilor.

– Migdale, nuci braziliene, caju, seminte de floarea soarelui – alimente bogate in magneziu, care are un rol important in functionarea sistemului muscular, ajuta la sintetizarea proteinelor si la transportul calciului si potasiului in membranele celulelor, stimuland contractiile musculare.

– Quinoa, chia, hrisca, fructe, legume – alimente bogate in carbohidrati, care sunt sursa principala de energie necesara organismului. Carbohidratii se vor consuma in cantitati mult mai mici decat proteinele; surplusul se transforma in strat adipos.

Ce ne mai sfatuiesc specialistii: muschii nu cresc in timpul efortului, ci in perioada de relaxare de dupa antrenemente si chiar in timpul somnului. De aceea proteinele vor da rezultate optime in formarea muschilor puternici daca vor fi consumate in special dupa antrenamente si seara.
Nu se recomanda ca mesele sa fie consistente, ci mai degraba dese, la intervale de circa 3-4 ore, pentru a nu i se da posibilitatea organismului sa stocheze plusul de calorii neconsumate in grasime.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: