Alimente marginalizate ca nesanatoase, revenite in topuri

hamburger la farfurie cu orez

Parerile expertilor in nutritie despre proprietatile unor alimente s-au schimbat de-a lungul timpului. Exista fel de fel de topuri, alimente sanatoase, alimente nesanatoase, diete de slabire, sfaturi, reguli, clasamente care se schimba si creaza confuzie. In unele cazuri pot fi la mijloc interesele unor companii alimentare, in alte cazuri poate fi vorba de erori recunoscute sau descoperite peste ani.


Iata cateva alimente care au fost catalogate multi ani daunatoare sanatatii, acum dovedindu-se a fi inofensive, unele chiar benefice.

– Oul

Oul – cel mai complet aliment de pe planeta, asta auzim acum. Putem consuma chiar si 2-3 oua pe zi, de preferat la micul dejun. Contin proteine (albusul) si o multime de vitamine si minerale (galbenusul).
Pana acum cativa ani, oul era pus la zid pentru ca ne ridica nivelul de colesterol rau, cauza bolilor cardiovasculare, afectiunilor ficatului etc.


– Orezul alb

Orezul alb nu este bun, consumati orez brun, se vehiculeaza de niste ani. Nu este intocmai adevarat, spun acum specialistii.
Orezul alb are si el o serie de calitati: contine mai multe proteine decat orezul brun, contine mai putine fibre si este mult mai usor digerat si tolerat de colon, contine aceeasi cantitate de carbohidrati ca si orezul brun.

– Cafeaua

Cafeaua a fost considerata multi ani inamicul numarul 1 al sanatatii. Cu toate astea, cafeaua ramane una dintre cele mai consumate bauturi in lume, daca nu chiar prima. Printre calitati: contribuie la neutralizarea efectelor radicalilor liberi, stimuleaza inima sa functioneze mai bine, reduce riscul de aparitie a unor tipuri de cancer, a cirozei, stimuleaza productia de serotonina si dopamina, contribuind la sporirea performantelor creierului si la ameliorarea starilor de depresie, reduce riscul de aparitie a bolilor degenerative (Parkinson, Alzheimer), imbunatateste reflexele etc. Simpla, fara zahar, lapte, frisca.

– Sarea

Mult timp s-a crezut despre sare ca ar provoca o crestere a tensiunii arteriale, afectiuni ale inimii sau ale rinichilor; un adevar in cazul consumului excesiv. Dar sarea nu trebuie eliminata definitiv, sodiul este necesar sanatatii; alaturi de potasiu asigura echilibrul hidrosalin si indirect nivelul de tensiune arteriala. Sarea este necesara si in activitatea sistemului muscular, precum si a sistemului nervos. Are un rol important si in metabolizarea nutrientilor si in mentinerea echilibrului acido-alcalin din organism.

– Laptele cu grasime

Urmare a dietelor de slabire cu continut mic de grasimi, multi dintre noi au ales lactatele cu zero sau 2 procente de grasime, renuntand la laptele integral. Nu numai ca lactatele cu continut slab de grasimi contin zahar si alti aditivi de gust, care sunt mai periculosi pentru greutatea noastra corporala.
In plus ultimile studii arata ca nutrientii din grasimea laptelui sunt esentiali organismului in lupta impotriva unor tipuri de cancer si reduc riscul de diabet zaharat.

– Ciocolata

Beneficiile pentru sanatate ale ciocolatei, renegata si ea acum ceva timp, provin din pudra de cacao. Asadar consumati ciocolata cu continut mare de cacao, peste 75%, sau consumati pudra de cacao, pur si simplu. Fara excese, normal. Pudra de cacao contine aproape toate vitaminele din complexul B, minerale importante si antioxidanti puternici. Impreuna, toate acestea contribuie la incetinirea procesului de imbatranire, la scaderea riscului de boli cardiovasculare, diabet, cancer.

Pana la noi dezvaluiri cred ca cel mai bun lucru este sa pastram moderatia in toate si sa avem o alimentatie cat mai variata; oricat de bun ar fi un aliment, devine nociv daca este consumat in exces.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: