Alimente de top in dieta mediteraneana

Bogate in nutrienti, dar nu ingrasa

vinete la cuptor umplute cu branzeturi

Admir foarte mult stilul de viata mediteranean; mi se pare ca nu poate exista altul mai bun: mult timp petrecut in aer liber cu socializare, relaxare in care este inclusa si miscarea fizica, odihna atat cat trebuie, alimentatie foarte variata.


Sunt consumatori de grasimi ca si alte popoare, dar nu sunt nici grasi, nici bolnavi, pentru ca nu consuma grasimi saturate si nu le lipsesc legumele de la nici o masa.

Aflati care sunt alimentele de top ale dietei mediteraneene si ce beneficii importante aduc sanatatii:

– Pestele, crevetii, calamarii, caracatita


De sute de ani mediteraneenii si-au bazat dieta pe alimente autohtone. E normal ca pestele, crevetii, calamarii, caracatita sa ocupe un loc important in meniul lor, fapt ce le aduce un aport bogat de acizi grasi sanatosi omega-3. Grasimile din pestele proaspat fac sistemul imunitar mai puternic, protejeaza aparatul digestiv, sanatatea creierului, a sistemului osos, ajuta la dezvoltarea musculaturii si stimuleaza arderea grasimilor depozitate in organism.

– Anghinarea

Am vazut pentru prima data lanuri de anghinare in Grecia. Tijele sunt cam de inaltimea spicelor de grau, fiecare avand in varf fructul, de forma unei inflorescente.
Anghinarea este una dintre legumele cu cele mai mari puteri antioxidante si este un bun detoxifiant; cele mai mari beneficii de pe urma ei mergand spre ficat si bila, datorita si continutului de silimarina. Este un aliment foarte nutritiv: contine fibre, vitamina C, vitamina K, acid folic, magneziu, compusi care optimizeaza functionarea sistemului imunitar si a metabolismului.

– Mazarea si fasolea

Ambele sunt surse de proteine fara grasimi, cu indice glicemic scazut – carbohidratii pe care ii contin se elibereaza lent, ceea ce nu atrage riscul cresterii brutale a nivelului de zahar in sange. Des consumat este piureul de mazare, pregatit din mazare uscata – fava.

– Sfecla rosie

Sfecla rosie este una dintre garniturile sau aperitivele preferate, dar o folosesc si la prepararea prajiturilor. Este unul dintre putinele alimente care contine intreaga gama de vitamine din complexul B, vitamina A, vitamina C si o multime de minerale importante. Previne inflamatia, are proprietati energizante si detoxifiante. Este un ajutor de nadejde in intarirea sistemului imunitar si in protejarea inimii, ficatului, aparatului digestiv.

– Condimente si ierburi aromate proaspete

Nu prea exista preparate fara condimente sau ierburi aromatice proaspete. Busuiocul, oregano, cimbrul, rozmarinul, menta, anasonul, scortisoara, sunt prezente, dupa caz, in salate, paste, in pregatirea carnii, pestelui sau a prajiturilor. Antioxidantii pe care ii contin in cantitati mai mari decat legumele sau fructele au ca efect intarzierea imbatranirii si un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare sau degenerative.

– Smochinele proaspete

Mediteraneenii au marele noroc de a putea beneficia in alimentatia lor de smochine proaspete. Fibre, proteine, minerale, vitamine, antioxidanti; toate acestea isi unesc fortele si combat obezitatea prin reducerea poftei de mancare, sunt energizante, regleaza tensiunea arteriala si nivelul colesterolului, previn inflamatia, bolile cardiovasculare diabetul. Sunt consumate pur si simplu ca orice fructe sau in combinatie cu branzeturi.

– Vinetele

Vinetele se consuma des, dar nu ca la noi, sub forma de salata cu maioneza sau mult ulei, ci la cuptor, umplute cu diverse branzeturi si condimente. Vinetele contin fibre, vitamine (C, K, B-uri), minerale (potasiu, mangan, magneziu, cupru, molibden), antioxidanti. Prezenta lor in alimentatie ajuta la mentinerea greutatii normale, a unui nivel bun de colesterol, la sanatatea inimii, a creierului, sunt sursa de energie.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: