Alimente de post care te ajuta sa slabesti

Idei mancare de post

boabe de naut

Daca te hotarasti sa postesti cateva zile inainte de sarbatoarea de Paste, poate fi o decizie buna din doua motive. Primul este ca ai putea slabi cateva kilograme, daca alegi alimentele care sa te ajute in acest sens.


Al doilea motiv este ca iti vei relaxa aparatul digestiv inainte de sarbatori, cand urmeaza mese bogate in grasimi si dulciuri, la care nu poti sa nu participi, pentru ca trebuie sa onorezi sarbatoarea Pastelui, nu-i asa?

Iata cateva dintre alimentele de post care te vor ajuta sa slabesti:

– Salate


Incepe fiecare masa principala cu o salata mare, asortata stropita cu ulei de masline si multa zeama de lamaie. Salata verde din belsug, ridichi, rosii, castraveti, ceapa verde; toate sunt alimente cu mari beneficii pentru sanatate si silueta.

Salata verde te scapa de constipatie si alte tulburari de digestie, ridichile refac flora intestinala, rosiile stimuleaza eliberarea de leptina in organism, hormon care controleaza pofta de mancare, castravetii hidrateaza si detoxifiaza, ceapa verde are rol antibacterian si relaxant.

Pe langa toate acestea, ingredientele unei astfel de salate contin multe fibre, ceea ce ajuta tranzitul si eliminarea de toxine.

Un alt mare avantaj al salatei consumata la inceputul mesei este ca iti va induce repede o stare de satietate si nu vei mai putea consuma prea mult din felurile de mancare ce urmeaza a fi puse pe masa.

Legume de primavara

Spanacul, stevia, loboda, urzicile – toate aceste legume de primavara sunt sarace in calorii si bogate in vitamine si minerale, cu calitati importante pentru regenerarea fizica si mentala dupa perioada lunga de iarna. Contin clorofila, substanta cu capacitatea de a oxigena sangele si de a detoxifia, de a intari sistemul imunitar, contribuie la alcalinizarea organismului.

Marele avantaj al acestor legume este ca se pot prepara in diverse feluri; iar o cura cu verdeturi de primavara este benefica pentru sanatate.

Varza

Varza este un aliment care se recomanda a fi consumat in multe diete de slabire. Are putine calorii, este bogata in vitamine, minerale si fibre, proprietati care ne ajuta la mentinerea sanatatii aparatului digestiv, a sistemului osos, a sistemului nervos, a inimii etc.

Proteine vegetale

Chiar daca nu vom consuma preparate din carne avem de unde asimila proteine si in perioadele de post.
Fasolea are un indice glicemic scazut, deci nu ingrasa, contine proteine de calitate, minerale (calciu, fosfor, potasiu, magneziu, fier), vitamine, fibre, nu contine grasimi si nici colesterol.

Nautul este si mai sarac in calorii decat fasolea. Bogat in proteine, fibre, vitamine, sarac in grasimi, nautul a inceput sa fie din ce in ce mai curtat de catre cei care vor sa slabeasca fara sa priveze organismul de nutrienti importanti pentru sanatate.

Alte surse importante de proteine sunt quinoa, care pe langa proteine contine si carbohidrati necesari pentru producerea de energie si fibre benefice pentru tranzit, semintele de chia, care reduc pofta de mancare si mentin starea de satietate pentru mult timp, ciupercile – hidratante, antioxidante, cu proprietatea de a scadea nivelul de colesterol din sange.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: