Alimente cu rol important in mentinerea tineretii si sanatatii

Ce mancam pentru a ne mentine sanatatea

fasole boabe mari

O data cu trecerea anilor pielea noastra isi pierde elasticitatea, apar ridurile, parul isi pierde supletea, inima, sistemul muscular, sistemul osos nu mai functioneaza la nivel optim, cu alte cuvinte imbatranim.


Toate acestea se intampla din cauza faptului ca organismul nostru este atacat constant de catre radicalii liberi. E adevarat ca este inevitabil si ca momentul imbatranirii depinde si de genele mostenite, dar, in acelasi timp, e adevarat ca tineretea se poate prelungi cu ajutorul unor alimente bogate in antioxidanti, care sunt capabili sa ne fereasca de acest atac, sau sa amelioreze efectele lui.

Iata cateva alimente puternic antioxidante cu rol important in mentinerea tineretii si sanatatii organismului:

– Afinele sunt fructele cu cel mai mare continut de antioxidanti. Bogate in antocianina, vitamina C, A, E, vitamine din complexul B, minerale: cupru, zinc, seleniu, fier, toate cu rol in intarirea sistemului imunitar si capabile sa neutralizeze atacul radicalilor liberi, care sunt generatorii bolilor si imbatranirii organismului. Afinele mentin sanatatea creierului si a sistemului nervos, a inimii, a vederii, organe de care depind in mare masura starea noastra de bine si de sanatate.


– Pestele – sardinele, tonul, codul – continutul bogat in acizi grasi omega 3, in seleniu si fosfor, fac din peste alimentul care aduce mari beneficii sanatatii creierului si care are un rol deosebit in regenerarea pielii si parului.

– Rosiile, atat crude cat si preparate termic, previn cresterea nivelului de colesterol in sange, indepartand astfel riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. In acelasi timp rosiile au un rol important in protejarea pielii de efectul razelor ultraviolete.

– Germenii de grau au grija de pielea noastra, reducand riscul de aparitie a eczemelor si stimuland regenerarea celulelor prin efectul zincului, pe care acestia il contin.

– Fasolea uscata este bogata in fibre si proteine, antioxidanti care previn aparitia ridurilor, in molibden, ceea ce face din acest aliment un puternic detoxifiant si in magneziu, indispensabil in sanatatea sistemului osos si a membranelor musculare si nervoase. In plus consumul de fasole uscata ajuta la scaderea in greutate si la eliminarea depozitelor de grasime.

– Castravetii hidrateaza pielea si stimuleaza productia de colagen, care scade cu cat inaintam in varsta si care este in mare parte raspunzatoare de aspectul sanatos si frumos al pielii.

– Avocado, nelipsit in curele de slabire dar si in curele de infrumusetare, este bogat in vitamina E, protectoarea pielii si, ca si castravetele, stimuleaza productia de colagen, care mentine pielea catifelata si ferma. In plus consumul de avocado asigura sanatatea si intarirea danturii si a sistemului osos.

– Spanacul, ideal pentru detoxifierea si regenerarea tractului intestinal, de preferinta consumat in stare cruda, regleaza tensiunea arteriala, intareste sistemul osos si in acelasi timp protejeaza pielea de atacul radicalilor liberi prin continutul bogat in fitonutrienti.

– Citricele, in special mango, rodiile, dar si coacazele negre, cu continut bogat in vitamina C, intaresc sistemul imunitar si mentin ridicat nivelul de colagen.

– Strugurii rosii si negri, in special coaja si samburii, dar si vinul rosu obtinut pe cale naturala din ei, contin resveratrol, considerat cel mai puternic aliat al longevitatii. In plus, resveratrolul are un rol important in protejarea sistemului cerebral, in protejarea inimii si a vaselor de sange, fiind considerat in unanimitate de catre specialistii in nutritie unul dintre cei mai puternici antioxidanti.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: