Alimente cu multe fibre si putine calorii

legume, leguminoase, fructe, cereale

legume conopida broccoli morcovi la cuptor

Fibrele sunt componente din structura legumelor, fructelor si cerealelor, care nu aduc nici un aport caloric organismului, pentru ca ele nu se digera. Logic, apare intrebarea: de ce trebuie sa le consumam? Pentru ca aduc beneficii foarte importante sanatatii: stimuleaza digestia si previn constipatia si cancerul de colon, controleaza nivelul de colesterol si reduc riscul de boli cardiace, controleaza nivelul de glicemie din sange si reduc riscul de diabet, ne ajuta sa mancam mai putin si sa slabim pentru ca dau senzatia de satietate mai repede si o pastreaza pentru mai mult timp.


Daca te-ai hotarat sa ai un stil de viata sanatos consuma 25-35 de grame de fibre pe zi, adica la cele 5 mese din zi nu trebuie sa-ti lipseasca legumele sau fructele. Te vei satura mai repede, cu mai putina mancare si nu vei fi lesinat de foame, incat la masa urmatoare sa devorezi tot ce iti apare in fata ochilor in frigider.

Iar daca vrei sa slabesti sau sa-ti mentii greutatea include in dieta zilnica alimente bogate in fibre si in acelasi timp, sarace in calorii. Si tine minte ca intotdeauna fibrele necesita mai multa hidratare.

Iata care sunt cele mai importante:


– Legume

Vinetele coapte, varza fiarta, conopida, broccoli, spanacul, guliile, dovleacul copt, rosiile, morcovul fiert iti vor aduce un aport de la 2 pana la 3.5 grame de fibre cu numai pana la 35 de calorii, la 100 de grame.
Anghinarea este mai bogata in fibre – 5.4, dar si in calorii – 51, la 100 grame.
Avocado este si mai bogat in fibre – 7 grame la 100 grame, dar si in calorii – 160.

– Leguminoase

Leguminoasele exceleaza in continutul de fibre, de aceea sunt si mult mai satioase decat legumele dar au ceva mai multe calorii. Asta nu trebuie sa te opreasca sa le consumi, oricum nu depasesc in calorii prostioarele gen chipsuri, prajiturele, produse de patiserie etc, care nu-ti aduc nici un beneficiu sanatatii, ba chiar iti aduc necazuri.
Astfel, fasolea boabe fiarta, la 100 grame iti aduce 9 grame de fibre, dar si 132 de calorii, lintea fiarta – 8 grame de fibre si 115 calorii, iar mazarea fiarta 5.5 grame de fibre si 65 de calorii.

– Fructe

La acest capitol exceleaza fructele de padure: zmeura – 5.5 grame fibre, murele – 5.3 grame fibre, catina – 4.7 grame fibre, dar si merele, perele, capsunele, toate cu putine calorii (sub 50 la 100 grame).

Un salt spectaculos la gramajul de fibre il fac fructele uscate – curmale – 8 grame fibre, smochinele – 10 grame fibre, dar acelasi salt se vede si in numarul de calorii – circa 300 la 100 grame.
Si cu toate astea, iar te sfatuiesc sa gusti cateva curmale sau smochine pe zi pentru efectele pozitive pe care le au asupra sanatatii.

– Cereale

Cu cerealele te sfatuiesc sa o lasi mai moale; contin ele multe fibre, dar si multe calorii; painea din secara ar fi cea mai saraca in calorii (200 calorii la 100 grame) si 10 g de fibre, quinoa – 7 grame de fibre si 360 calorii, taratele de grau si taratele de ovaz au si ele peste 200 de calorii etc.
Dar si cerealele au beneficiile lor, nu sunt de eliminat din dieta, insa nu exagera cu cereale si iaurt, dimineata, in nici un caz cu cereale rafinate, cu zahar sau fructe uscate.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: