Alimente care scad riscul inflamatiei articulatiilor

articulatii

peste spada la gratar

Daca inflamatia acuta este un semnal de alarma pe care ni-l transmite organismul, inflamatia cronica, la care se ajunge in urma stresului prelungit, al lipsei de somn si de odihna sau al alimentatiei prost alese, are urmari foarte grave pentru sanatate.


Pot aparea afectiuni grave: boala inflamatorie intestinala (Inflammatory Bowel Disease – IBD), obezitatea, boli cardiovasculare, depresia sau cancerul.

Articulatiile sunt expuse poate mai mult decat alte organe inflamatiilor. Cauzele nu sunt legate numai de mostenirea genetica sau de inaintarea in varsta. Sedentarismul, greutatea corporala peste limita normala pe care trebuie sa o suporte la orice miscare, accidentarile, suprasolicitarile sunt cauze frecvent intalnite in afectiunile articulatiilor. Pe langa toate acestea alimentatia are un rol decisiv.

Aflati in continuare pe ce alimente va puteti baza pentru a scadea riscul inflamatiei articulatiilor:


– Pestele si uleiul de peste

Pestele si uleiul de peste nu ar trebui sa iti lipseasca din dieta. Acizii grasi omega 3 au proprietati antiinflamatoare si de ameliorare a durerilor cauzate de afectiuni ca artrita. Citokinele, molecule proteice care maresc riscul de inflamatie in organism, se dezvolta in cazul in care lipsesc din alimentatie acizii grasi omega 3, in timp ce acizii omega 6 exista din abundenta. Renunta pe cat posibil la carnea rosie si la grasimile saturate pe care le contine si consuma mai des peste.

– Legume si fructe

Antioxidantii din legume si fructe te vor ajuta sa previi inflamatia cronica. Betacarotenul din morcovi, cartofi dulci, dovleac si alte legume portocalii, este sintetizat de organism in vitamina A, un antioxidant puternic.

Vitamina C din citrice – portocale, grapefruit, lamai si alte fructe stimuleaza productia de colagen care da flexibilitate articulatiilor si intareste ligamentele si tendoanele.
Murele si ciresele consumate pe timpul sezonului in care le poti gasi in stare proaspata, au un efect la fel de puternic precum ibuprofenul.
Ghimbirul este si el un aliment cu efect asemanator ibuprofenului sau aspirinei.

– Uleiul de masline

Grasimile mononesaturate si proprietatile antiinflamatoare ale uleiului de masline il recomanda ca pe un aliment cu caracter de medicament in prevenirea si ameliorarea inflamatiilor articulare (artritei sau osteoartritei), inclusiv in ameliorarea durerii.

– Condimentele

Condimentele au deasemenea caracter antiinflamator. Micsoreaza cantitatea de sare din alimentatie si compenseaza cu condimente si ierburi aromatice.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: