Alimente care relaxeaza si provoaca somnolenta

Ce sa mananci ca sa adormi mai usor

ghimbir

Daca se intampla sa adormi greu seara, sau daca vrei sa tragi un pui de somn dupa amiaza, asa-zisul somn de frumusete, este util sa stii ca anumite alimente te pot ajuta sa te relaxezi mai repede.


Afla care sunt alimentele care te vor ajuta sa adormi mai usor:

– Lactatele

Lactatele contin triptofan – aminoacid cu proprietati in tratarea insomniei si starilor de anxietate care nu te lasa sa te relaxezi. In asociere cu calciul din lactate (in special in branza, unde concentratia de calciu este mai mare), triptofanul este mai usor metabolizat de creier, iar somnul va veni mai repede si va fi mai profund.


– Bananele

Chiar daca nu sunt cea mai bogata sursa de triptofan, bananele contin, printre altele, zahar, magneziu, potasiu si vitamina B6. Zaharul stimuleaza productia de triptofan, magneziul si potasiul relaxeaza sistemul muscular, iar prezenta vitaminei B6 face ca triptofanul sa se transforme in serotonina, substanta cu rol in relaxare, in provocarea somnului, in reglarea temperaturii si a presiunii arteriale.

– Mierea

Continutul substantial de glucoza din miere reduce nivelul de orexina din organism. Orexina este o substanta de tip proteic, care ridica nivelul de energie. O lingurita de miere diluata intr-o cana de lapte cald te va imbia la somn negresit.

– Nucile

Nucile contin melatonina, numita si hormonul somnului. E adevarat ca nucile contin si multe calorii si nu trebuie sa exagerati, dar, in acelasi timp prin acizii grasi omega-3 pe care ii contin, nucile aduc si alte beneficii importante sanatatii in afara de un somn odihnitor.

– Ananasul

Prin aportul de triptofan, ananasul stimuleaza productia de serotonina. Iar serotonina prin relaxarea organismului ajuta la cresterea nivelului de melatonina.

– Semintele de dovleac

Pe langa triptofan, semintele de dovleac au in compozitie zinc si magneziu, minerale care ajuta relaxarea sistemului nervos si al muschilor.

– Ceapa

Ceapa este recunoscuta drept calmant si somnifer natural. Pe langa alte beneficii pe care le aduce sanatatii ca antioxidant si detoxifiant, ceapa mareste productia de melatonina si ne induce somnelenta.

– Musetelul

Florile de musetel contin un aminoacid – glicina, aminoacid care relaxeaza sistemul nervos si este un sedativ usor si pentru sistemul muscular. O cana de ceai de musetel, eventual indulcit cu o lingurita de miere va contribui in mod sigur la un somn linistit si odihnitor.

– Pestele gras

Somonul, sardelele, heringul si alte specii de peste gras, prin grasimile sanatoase si acizii omega-3 cresc nivelul de melatonina din organism si scad nivelul de hormoni ai stresului din sange, consumul lor avand ca efect o stare de bine si de liniste.

– Ghimbirul

Daca v-ati obosit peste masura in timpul zilei cu antrenamente sau alte activitati fizice, un ceai de ghimbir este solutia ideala pentru un somn care sa va refaca. Ghimbirul contine melatonina si in plus, este un bun analgezic cu efecte calmante asupra sistemului muscular.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: