Alimente care pot afecta calitatea somnului

Ce nu trebuie sa mananci daca vrei sa dormi bine

mic dejun portocale si alte fructe

Oricine poate avea de-a lungul vietii perioade mai scurte sau mai lungi, cand nu se poate odihni cat este necesar. Pot aparea tulburari de somn sub diverse feluri: ore de veghe pe timpul noptii, trezirea de la 4-5 dimineata, imposibilitatea de a adormi pana in miezul noptii etc.


Aceste stari pot fi cauzate de perioade stresante prin care trecem, de temperaturi extreme, de nivel de poluare ridicat, cat si de o alimentatie neadecvata.

Somnul are o mare importanta asupra sanatatii; nu conteaza numai orele de somn ci si calitatea somnului. Somnul profund, odihnitor ne poate proteja de cresterea nivelului tensiunii arteriale, de boli cardiovasculare, de diabet, de obezitate, cat si de boli ale sistemului nervos.

Afla ce alimente, consumate seara, iti pot influenta negativ calitatea somnului:


– Alimente cu continut mare de grasimi saturate – carnea de porc, carnea de vita grasa, branzeturi, cascaval, prajeli, mancaruri cu sosuri grase, produse procesate din carne. Toate acestea si altele de acest gen te vor impiedica sa ai un somn profund, care sa te pregateasca fizic si psihic pentru activitatea zilei ce urmeaza. Cu atat mai periculoase sunt daca le consumi tarziu, stiut fiind ca atat pentru un somn bun, cat si pentru pastrarea greutatii normale ultima masa trebuie servita cu cel putin trei ore inainte de culcare.

– Alimente cu continut mare de zahar – glucoza este sursa de energie pentru organism si hrana principala pentru creier, motiv clar pentru care nu poti adormi daca inainte de culcare mananci dulciuri. Nivelul ridicat de glicemie poate intensifica si sforaitul, sau mai rau, apneea, ambele pot fi motive care perturba somnul cu treziri repetate.

– Alimente cu incarcatura mare de proteine – ii dai stomacului o sarcina prea grea; proteinele se digera greu, motiv pentru care iti va fugi si somnul. In acelasi timp celulele intestinelor sunt impiedicate de proteine sa produca o cantitate suficienta de serotonina, fapt care poate duce la stari de anxietate urmate de insomnii.

– Citrice – stimuleaza sistemul circulator datorita vitaminei C, perturband somnul.

– Alcoolul in exces – nu micsoreaza timpul de somn, dar are efect negativ asupra calitatii somnului; somnul este superficial, cu treziri dese, neodihnitor.

– Cafea, ceai negru, cacao, bauturi energizante – au efecte stimulante, somnul vine tarziu, nu este profund, fara continuitate.

– Exces de lichide sau alimente hidratante sau diuretice – se fac vinovate pentru trezirile frecvente pe timpul noptii cauzate de mersul la toaleta.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: