Alimente care nu ridica nivelul de zahar din sange

insulina

cappuccino fara zahar

Insulina este unul dintre hormonii cu cel mai mare impact in cresterea greutatii. Cu cat se elibereaza mai multa, cu atat mai repede te ingrasi. Pancreasul elibereaza cea mai mare cantitate din acest hormon in urma consumului de carbohidrati simpli, dulciurile si produsele din faina alba fiind principalii stimulatori.


In mod normal, insulina are un rol vital: ea hraneste celulele cu energia necesara vietii, dar cand e in cantitate prea mare incep sa apara depozitele de grasime la vedere, hipertensiunea, alte dereglari hormonale si in paralel, un raspuns din ce in ce mai slab al organismului la acest hormon: rezistenta la insulina.

Consumul alimentelor cu indice glicemic scazut poate preveni cresterea nivelului de zahar in sange si indirect producerea insulinei in exces. Afla care sunt cele mai bune.

– Fructe cu coaja lemnoasa:


Migdalele, fisticul, caju, nucile, au proprietatea de a regla nivelul de zahar in sange, avand un indice glicemic foarte scazut, apropiat de zero. Mai mult decat atat, migdalele, care au cel mai mic indice glicemic, pot creste sensibilitatea organismului la insulina. Cand vrei sa slabesti, schimba biscuitii, chipsurile sau gogosile pe o gustare de fructe oleaginoase, care in plus, contin si grasimi nesaturate, benefice inimii si creierului.

– Oua:

Indicele glicemic al oului este zero, clar nu creste nivelul de zahar in sange, fapt care nu atrage nici cresterea nivelului de insulina. Dimpotriva, oul, cu cele mai bune proteine si cu cel mai bogat continut de vitamine, este alimentul care iti asigura satietatea de durata si care te protejeaza de pofte periculoase pentru dimensiunea taliei si soldurilor.

– Fructe de padure:

Este dovedit faptul ca fructele de padure pot scadea rezistenta organismului la insulina, factor important ce duce la obezitate. Afinele, murele, merisoarele, coacazele, au proprietatea, datorita antocianinelor pe care le contin din belsug, de a regla eliberarea zaharului in sange chiar si dupa o masa bogata in carbohidrati simpli. Acesti antioxidanti, alaturi de fibrele continute de fructe, actioneaza asupra unor enzime, avand ca rezultat incetinirea digestiei si eliberarea treptata a zaharului, ceea ce impiedica o crestere brusca a nivelului de insulina.

– Pudra de cacao:

Pudra de cacao este o sursa bogata de antioxidanti; dintre acestia, catechinele si epicatechinele, avand un rol important in procesele de metabolizare a zaharului. Exista studii care atesta ca pudra de cacao, consumata regulat, ar putea preveni diabetul. In plus, este un antiinflamator puternic; un organism inflamat este mai predispus la obezitate. Cand ai pofta de ceva dulce, mananca una-doua tablete de ciocolata neagra, cu procent cat mai mare de cacao.
Cafeaua poate avea un efect similar, dar numai daca o bei simpla, fara zahar, lapte, frisca etc.

– Omega 3:

Acizii grasi omega 3 au un rol pozitiv important atat in modul in care functioneaza insulina, cat si in mentinerea unui nivel stabil al zaharului in sange. Alimentele ce contin acizi omega 3, in special pestele gras – somon, pastrav, sardine, macrou, ton, halibut, pot contribui chiar si la marirea sensibilitatii celulelor la insulina.
In plus, scad riscul de inflamatie si contribuie la metabolizarea grasimilor, stimuland organismul sa le elimine mai repede.
Semintele de chia sunt o alta sursa sanatoasa de acizi grasi omega 3, pe care le poti folosi cu incredere in salate, budinci etc, chiar si in dietele de slabire.

– Avocado:

Avocado contine cele mai bune grasimi: mononesaturate si polinesaturate, capabile sa mentina un nivel constant al zaharului in sange si sa diminueze rezistenta organismului la insulina. Un consum regulat, dar moderat de avocado, scade riscul de sindrom metabolic, vinovat pentru obezitate, hipertensiune, inflamatie si boli cardiovasculare.

– Legume cu frunze verzi:

Legumele cu frunze verzi pot contribui la scaderea nivelului de zahar din sange datorita fibrelor, care ajuta digestia. In plus, sunt surse bogate de vitamina A si de magneziu si au un indice glicemic foarte mic.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: