Alimente care nu ingrasa – cand vrei sa slabesti fara dieta

ce poti manca?

fasole cu afumatura

Cand vrei sa slabesti sau sa te mentii la o anumita greutate fara sa faci foamea nu este obligatoriu sa urmezi o cura de slabire. Este suficient sa ai mai multa grija la alimentele pe care le consumi si la programul de mese al fiecarei zile. Pentru ca in timp ce unele mancaruri ingrasa, altele te pot ajuta sa slabesti, oferindu-ti nutrientii necesari pentru buna functionare a organismului.


In continuare, iti voi prezenta cateva dintre alimentele despre care iti vorbesc, pe care le poti consuma fara probleme (si chiar e indicat sa o faci cat se poate de des) in perioadele de stabilizare si mentinere a greutatii, precum si atunci cand vrei sa mai slabesti putin. Desigur insa ca pentru o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos trebuie sa-i asiguri organismului un aport zilnic de legume si fructe proaspete, sa eviti grasimile (mai ales pe cele nesanatoase), zaharul, produsele de panificatie si patiserie, alimentele si produsele semipreparate, cele de tip fast-food, sucurile acidulate si sa te hidratezi corespunzator.

Terciul de ovaz

Despre calitatile nutritive ale ovazului s-au scris numeroase articole pana la aceasta ora. Dintre principalele beneficii aduse de consumul regulat al acestei cereale le voi aminti pe urmatoarele: scaderea nivelului de colesterol din organism, cresterea tesutului muscular si scaderea riscului de aparitie a tromobozelor.


Ovazul poate fi preparat in multe feluri, insa cea mai rapida si simpla metoda de preparare si consumare a acestuia o reprezinta terciurile ce pot fi consumate mai ales la micul dejun. Metoda de preparare e simpla: ovazul spalat se pune la fiert in apa, iar la final se potriveste de sare dupa gust, adaugandu-i-se o lingurita de unt sau ulei de masline. Un terci preparat in acest fel poate fi consumat ca atare sau in amestec cu fructe proaspete sau deshidratate sau cu iaurt.

Iaurtul grecesc

Pentru ca tot am mentionat iaurtul, trebuie spus ca cel grecesc este considerat a fi un aliment minune pentru sanatatea florei intestinale si a aparatului digestiv, gratie continutului ridicat de probiotice naturale. Atunci cand vrei sa-ti mentii greutatea sau sa mai scapi de cateva kilograme e bine sa introduci iaurtul grecesc in alimentatia zilnica. Proteinele din compozitia acestuia iti vor conferi rapid senzatia de satietate. In plus, e bine sa stii ca, spre deosebire de celelalte tipuri de iaurt, cel grecesc contine mai putin zahar si de aproape doua ori mai multe proteine.

La fel ca in cazul terciurilor din ovaz, poti consuma iaurtul in combinatie cu fructe proaspete de sezon: capsuni, zmeura, caise, piersica, pepene galben, banane, mere, pere etc. Iar daca vrei sa reduci semnificativ cantitatea de grasime consumata zilnic, foloseste acest superaliment si in calitate de dressing pentru diverse salate de cruditati.

Ar trebui sa citesti si: Topul celor mai sanatoase alimente. Clasament si 10 dintre cele mai bune alimente reocmandate de specialistii in nutritie.

Ciorba de fasole

Aceasta ciorba este una dintre preferatele mele si asta pentru ca imi plac foarte mult boabele de fasole si leguminoasele in general. Cat timp am urmat dieta Rina, am consumat cat de des am putut mancare de fasole in zilele de Amidoane – Ce mananc eu in ziua 2 de amidoane a dietei Rina, satisfacandu-mi papilele gustative si continuand sa slabesc sanatos si fara sa ma infometez.

Ciorba de fasole cu legume (ardei, morcov, ceapa, rosii, telina, pastarnac etc) este unul dintre preparatele culinare pe care le poti consuma in perioadele in care vrei sa slabesti fara a tine o dieta anume. Ar trebui sa nu o consumi insa cu carne sau alte tipuri de proteine animale, dar nici cu paine sau alte produse de panificatie. Boabele de fasole si leguminoasele in general sunt bogate in proteine vegetale si in fibre (se spune chiar ca aceste boabe minune contin cea mai mare cantitate de fibre dintre toate legumele), inlaturand foamea si incetinind absorbtia zaharului in sange. Daca nu-ti plac ciorbele in general, poti consuma fasolea sub alte forme, in compozitia unor salate reci, de pilda.

Cartofii copti

Daca te numeri printre cei nevoiti sa duca o permanenta lupta cu kilogramele in plus, cu siguranta stii deja ca cele mai multe diete si cure de slabire recomanda eliminarea cartofilor dn alimentatie. Insa nu toate dietele recomanda acest lucru. Spre exemplu, conform schemei Rina puteam consuma cartofi o data la 3 zile, tot in ziua de Amidoane. Puteam sa consum aceasta leguma fiarta sau coapta, fara grasimi si in combinatie cu legumele permise zilnic. Uneori, cand nu aveam chef sau timp sa gatesc sau cand pur si simplu ma apuca pofta, imi faceam o supa din cartofi, ceapa, usturoi morcovi si putina mazare.

Mai poti citi si: Cartofii nu ingrasa – ii poti folosi in diete daca stii cum sa-i prepari.

Poti consuma, asadar, cartofii fierti, natur sau in supa, dar pentru a beneficia cu adevarat de calitatile nutritive ale acestei legume ar fi bine sa-i coci si sa-i mananci cu tot cu coaja la pranz sau seara, simpli (fara carne sau alte alimente din grupa proteinelor animale) sau insotiti de o salata de legume proaspete. Pe scurt, pe langa carbohidratii pentru care este blamat, cartoful este o buna sursa de fibre, continand foarte putina grasime si nici macar un pic de colesterol. In plus, in caz ca nu stiai, un cartof de dimensiuni medii asigura jumatate din necesarul zilnic de vitamina C, un aliat de nadejde in lupta pentru intarirea sistemului imunitar.

Pentru a afla toate beneficiile acestei legume atat de blamate de multe cure de slabire iti recomand sa citesti neaparat urmatorul articol: Nu e gluma – poti sa slabesti cu cartofi.

Merele

Oricat de multe articole s-ar scrie despre cat de sanatoase sunt tot felul de fructe exotice despre care nici n-am auzit pana de curand, stiu ca niciunul dintre ele nu intrece marul. Acest fruct considerat a fi banal de multi romani este unul dintre cele mai sanatoase din cate exista, iar avantajul ca il putem gasi in orice perioada a anului din recolte autohtone ar trebui sa ne convinga sa-l includem in alimentatia zilnica. Pe langa multitudinea de fibre, carbohidrati, vitamine si minerale pe care le contine, marul imbunatateste digestia, normalizand tranzitul intestinal si ajuta la scaderea in greutate.

Daca vrei sa afli care sunt efectele si beneficiile acestui fruct, citeste urmatorul articol: Merele, fructe cu calitati de nota 10.

Ca orice alt fruct, e bine sa consumi merele proaspete in prima jumatate a zilei, desi atunci cand a slabit 17 kilograme in 3 luni Grasomega prefera sa manance un mar in serile in care ii era foarte foame si nu voia sa manance alimente care ar fi putut sa-i ingreuneze procesul de slabire. In calitate de desert marul poate fi consumat copt: ii elimini cotorul, il umpli cu o lingurita de miez de nuca amestecat cu scortisoara si il coci in cuptorul preincalzit.

Mai poti citi si: Ce poti manca seara tarziu fara sa te ingrasi si Ce putem manca seara daca vrem sa slabim.

Acestea sunt doar 5 dintre alimentele pe care le poti consuma in perioadele de mentinere a greutatii sau atunci cand vrei sa slabesti fara sa urmezi o dieta stricta. E important insa sa ai grija cu ce le combini, sa respecti un program cat de cat regulat de masa si sa te hidratezi corespunzator.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: