Alimente care ne cresc buna dispozitie

Ce sa mananci ca sa fii binedispus

scrumbie de dunare la gratar pe pat de sare

Buna dispozitie, tonusul ridicat, bucuria cu care incepem ziua ne dau mai multa incredere in fortele proprii, ne fac mai curajosi si dispusi sa infruntam provocarile, mai limpezi la minte si capabili sa alegem decizii corecte in rezolvarea problemelor curente.


Dar se intampla ca fiecare dintre noi sa avem si zile mai putin bune, zile in care ne putem ridica moralul cu ajutorul unor alimente care au darul sa ne aduca puterea de a zambi.

– Bananele contin triptofan

Triptofanul este un aminoacid care nu poate fi produs de organism, dar este foarte important in producerea serotoninei. Serotonina este un neurotransmitator cu proprietatea de a diminua starile de oboseala, iritabilitate si anxietate si de a inlocui tristetea cu o stare de spirit pozitiva.


– Ciocolata neagra reduce nivelul de cortizol

Multi cercetatori au cazut de acord ca pudra de cacao aduce beneficii importante sanatatii; de aici s-a ajuns la ciocolata neagra, ciocolata cu un procent mare (70-80%) de cacao. Unul dintre beneficiile ciocolatei negre este ca reduce nivelul cortizolului, hormonul stresului, din organism. Cei mai multi dintre noi simtim nevoia sa mancam ceva dulce in momentele mai grele; putem consuma circa 40 de grame pe zi fara sa ne simtim vinovati de teama ca ne vom ingrasa, ciocolata neagra fiind dulcele cel mai potrivit pentru o dieta echilibrata.

– Quinoa – sursa de magneziu

Quinoa este unul dintre alimentele minune bogat in proteine de calitate: nu ingrasa, previne bolile cardiovasculare, astmul, diabetul etc. In plus quinoa contine magneziu, mineral care relaxeaza vasele de sange si are proprietatea de a calma durerile de cap si de a reduce simptomele neplacute ale migrenelor.

– Stridiile – proprietati afrodisiace

Stridiile contin zinc in cantitate mare si aminoacizi care relaxeaza, calmeaza, reduc stresul, si pe deasupra au si proprietati afrodisiace.

– Pestele gras – sursa de acizi grasi omega-3

Acizii grasi omega-3 continuti de somon, sardele, ton, macrou, hering si alte specii de peste gras, au un efect pozitiv considerabil asupra sanatatii creierului, prevenind imbatranirea prematura cauzata de boli degenerative. Aduc buna dispozitie si inlatura starile depresive, stimuleaza puterea de concentrare si imbunatatesc functiile cognitive.

– Ciupercile – bogate in vitamina D

Studiile legate de beneficiile vitaminelor au confirmat ca vitamina D, pe langa alte proprietati importante pentru sanatate are si proprietatea de a micsora riscul de imbolnavire a sistemului nervos.

Carenta de vitamina D poate duce la depresie si la alte boli psihice grave. Ciupercile sunt unele dintre putinele alimente bogate in vitamina D. Consumati-le cat puteti de des in anotimpul vaduvit de razele soarelui; expunerea la soare este o alta sursa de vitamina D, de aici si starea de bine pe care ti-o da o zi insorita comparativ cu una mohorata.

– Ciresele – contin melatonina

Melatonina este un hormon care, in principal, ne regleaza somnul dar are si proprietati antioxidante mai puternice decat vitamina C. Pe masura ce inaintam in varsta secretia de melatonina scade, motiv pentru care persoanele de varsta a treia au cel mai des probleme cu somnul. Un somn odihnitor ne ajuta sa avem o stare de spirit buna in timpul zilei. Profitati de beneficiile cireselor! Sezonul lor se apropie.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: