Alimente care devin daunatoare consumate in exces

salata de varza noua

Obsesia pentru alegerea alimentelor sanatoase se poate intoarce impotriva ta. Orice superaliment incarcat de calitati benefice sanatatii, poate deveni daunator cand este consumat in exces. Iti dau cateva exemple:


– Ficatul

Ficatul este una dintre sursele cele mai bune de vitaminele A si D. In plus, contine vitaminele C si B12, proteine, fier, seleniu, fosfor, cupru. Previne anemia, protejeaza sanatatea ochilor, reface si mentine sanatatea tesuturilor, contribuie la sanatatea danturii, pielii, parului, unghiilor etc.
Dar consumat in exces, adica zilnic, se va intoarce impotriva ta. Nivelul prea ridicat de vitamina A provoaca dureri de cap, dureri osoase, greata si in cazuri grave, cancer, iar prea mult cupru creste riscul de boli neurodegenerative, inclusiv Alzheimer.
Prea mult ficat pune in pericol si nivelul colesterolului, in special pentru cei cu predispozitie la un nivel ridicat.

– Pestele


Pestele este unul dintre cele mai sanatoase alimente, ca sursa importanta de acizi grasi omega 3, asociati cu sanatatea inimii si a creierului. Dar tocmai acestia iti pot provoca necazuri daca exagerezi cu consumul lor. Sistemul imunitar nu va mai actiona corect, sangele se va subtia, pot aparea hemoragii, poate creste nivelul colesterolului, pot aparea atacuri cerebrale.
In plus pestele poate contine agenti toxici: mercur, dioxine, pesticide.
Normal este sa consumi peste de doua, maxim trei ori pe saptamana si sa nu recurgi la suplimente.

– Varza si alte legume crucifere

Legumele crucifere, varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles, varza kale, ridichile, hreanul, guliile, rucola etc au beneficii imense pentru sanatate. Contin vitaminele A, C, B9 (acid folic), K, minerale, proteine, carbohidrati, grasimi. Au proprietati anticancerigene, antivirale, antibacteriene, susin sanatatea oaselor si a vederii.
Dar excesul de legume crucifere este suspectat ca ar impiedica organismul sa absoarba iodul, ceea ce ar cauza hipotiroidismul, secretia slaba de hormoni a glandei tiroide. Si aici se impune consumul moderat, atat la legumele crucifere cat si la consumul de iod.

– Cafeaua

Cafeaua contine o multime de antioxidanti, contine crom, magneziu, stimuleaza functiile creierului, reduce riscul de diabet si boli hepatice, ne da o stare de bine. Mai mult decat atat, cafeaua reduce riscul de cancer de san, de colon, de ficat, de prostata.
In exces, cafeaua poate produce insomnii, stari de agitatie, anxietate, iritabilitate, cresteri de tensiune, batai neregulate ale inimii. Efectele negative nu sunt aceleasi pentru toata lumea, eu beau 4-5 cesti de cafea pe zi si nu patesc nimic din toate astea. Tu iti poti regla consumul de cafea in functie de cum te simti.

– Scortisoara

Scortisoara are proprietati detoxifiante, antiparazitare, antibacteriene, revigorante, antioxidante. Scade glicemia din sange, calmeaza durerea de cap si starile nervoase, creste puterea de concentrare, previne unele tipuri de cancer (leucemie, colon), ajuta la mentinerea greutatii, si la tratamentul acneei.
Efectul toxic al excesului se datoreaza continutului ridicat de cumarina, care poate crea probleme in sanatatea ficatului.
Deasemenea poate provoca iritatii ale cavitatii bucale, reactii alergice sau poate avea efect negativ in cazul unor tratamente pentru diabet sau inima.
Scortisoara de Ceylon este mai putin periculoasa, avand un procent redus de cumarina.

Asa ca repet: moderatie, diversitate si daca nu esti obligat, fara suplimente alimentare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: