Alimente benefice pentru sanatatea creierului

Ce ar trebui sa mancam pentru un creier sanatos

sardine la gratar

Miscarea in aer liber, alimentatia zilnica si somnul sunt factorii considerati de catre specialistii in medicina cei mai importanti in buna functionare a creierului.


Prin studii repetate acestia au ajuns la concluzia ca functia cognitiva a creierului poate fi chiar imbunatatita, printr-o dieta corespunzatoare, cu un procent de 20%. Este logic, atata timp cat compusii din alimentele consumate ajung prin fluxul sanguin la creier, conferindu-i energia necesara functionarii (20% din energia consumata de organism este consumata de creier).

Cu toate ca acest organ deosebit de complex nu este nici pe departe descifrat, cercetatorii in domeniu ne recomanda o serie de alimente care pot stimula si imbunatati performantele neuronilor: memoria, capacitatea de concentrare, capacitatea de decizie si in general capacitatea de functionarea a creierului.

Iata care sunt cele mai importante alimente capabile sa stimuleze functiile creierului si sa-l apere de imbatranire prematura sau de boli degenerative – dementa sau Alzheimer, in functie de compusii pe care ii contin.


1. Creierul are nevoie de acizi grasi Omega 3

Acizii grasi Omega 3 sunt esentiali pentru sanatatea organismului si pentru buna functionare a creierului. Ei nu pot fi produsi de catre organism, deci este necesar sa-i luam din alimentele consumate zilnic. Lipsa de acizi grasi din alimentatie atrage dupa sine oboseala cronica, depresia, incapacitatea de concentrare.

– Pestele gras este cea mai buna sursa de acizi grasi Omega 3: somonul, macroul, heringul, ansoua, sardinele. Alte alimente bogate in acizi grasi Omega 3 sunt: algele marine, varza, broccoli, spanac si alte legume verzi, nuci, seminte de dovleac, banane, ananas, piersici, capsune.
In acelasi timp se recomanda reducerea consumului de grasimi de origine animala, din cauza procentului de acizi Omega 6 pe care il pot creste in organism, ceea ce va impiedica acizii Omega 3 sa-si faca bine treaba.

2. Creierul are nevoie de vitamine, in special: B9, B12, D

Vitaminele B9 (acidul folic) si vitamina B12 sunt esentiale pentru buna dezvoltare si functionare a creierului.

Acidul folic este foarte important in perioada de crestere, incepand cu perioada fetala. Lipsa sau insuficienta acidului folic duc la deficiente grave in functionarea sistemului nervos.
Alimentele bogate in acid folic sunt: ficatul, galbenusul de ou, merele, avocado, sparanghelul, fasolea, mazarea, varza, broccoli, spanacul.

Vitamina B12 stimuleaza memoria, functiile cognitive si impulsurile celulelor nervoase si micsoreaza riscul de aparitie al bolii Alzheimer. Cantitatea de vitamina B12 trebuie marita la varste inaintate, uneori cu suplimente, deoarece organismul nu mai este capabil sa o absoarba din alimente in cantitatea necesara.

Alimentele bogate in vitamina B12 sunt: ficat, carne de vita, carne de curcan, de pui, carne slaba de porc, dar si carnea de peste si produsele lactate.
Vitamina D contribuie la mentinerea sanatatii mentale, stimuleaza memoria, alunga starile de depresie si fluctuatiile de dispozitie. Organismul o sintetizeaza din expunerea la soare, pe timp de vara, dar nu este suficient si nici expunerea indelungata nu este sanatoasa.
Alimentele bogate in vitamina D sunt: pestele gras, ficatul de vita, lactatele, ouale, nucile, merele.

3. Creierul are nevoie de antioxidanti

Ca orice alt organ si creierul are nevoie de antioxidanti care sa-l apere de efectul distrugator al radicalilor liberi.
Alimentele bogate in antioxidanti si benefice sanatatii creierului sunt: fructele de padure, in special afinele, dar si zmeura, murele, coacazele negre, cu rol important in stimularea memoriei si a coordonarii motorii, rosiile, ciocolata neagra, cacaua, cofeina, ceaiurile, in special ceaiul verde, strugurii, sucul de struguri si vinul rosu, usturoiul.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: