Alimentatie pentru o inima sanatoasa

Ce mancam pentru a diminua riscul aparitiei bolilor cardiovasculare

palamida si sardele

Inima este organul principal al sistemului cardiovascular. Poate fi considerata motorul vietii, datorita rolului vital pe care il are in circulatia sangelui, si asigurarea necesarului de oxigen si substante nutritive tesuturilor intregului organism.


Afectiunile inimii sunt grave si printre primele cauze ale deceselor din multe tari, ceea ce i-a determinat pe specialisti sa faca nenumarate studii privind modurile de diminuare ale aparitiei bolilor cardiovasculare. Au ajuns la concluzia ca si dieta, pe langa alti factori (sedentarismul, fumatul, consumul de alcool, consumul exagerat de sare) are mare importanta in scaderea riscurilor de aparitie a bolilor cardiovasculare.

Iata cateva dintre alimentele cu continut bogat de fitonutrienti – compusi care fac parte din categoria antioxidantilor, cu rol major in controlul greutatii corporale, al tensiunii arteriale si al nivelului colesterolului rau din organism, unii dintre dusmanii cei mai mari ai sanatatii inimii.

– Pestele – somon, ton, sardine, hering, macrou, ansoua – bogat in grasimi sanatoase, acizi grasi omega 3, minerale esentiale (seleniu, fosfor), vitamina D, consumat de 2-3 ori pe saptamana, regleaza tensiunea arteriala, imbunatateste circulatia sangelui, scade nivelul de trigliceride, indepartand, astfel, riscul imbolnavirii inimii.


– Migdalele si nucile – contin acizi grasi omega 3, vitamina E, minerale (fosfor, magneziu, zinc, fier, potasiu), grasimi sanatoase, nesaturate. Au un rol important in reglarea tensiunii arteriale, a nivelului de colesterol din sange, dar si in protejarea vaselor de sange, contribuind la o buna circulatie a substantelor nutritive si a oxigenului la nivel celular.

– Vinul rosu natural – antioxidant puternic datorat continutului de resveratrol prezent in coaja si samburii boabelor de struguri rosii si negri. Specialistii si cercetatorii au ajuns la concluzia ca francezii, bautori de vin rosu, fac parte dintre cei care sunt cel mai putin afectati de bolile de inima, datorita acestui antioxidant. Tot specialistii recomanda ca paharul de vin rosu sa fie baut zilnic, cu inghitituri mici, nu dintr-o data, pentru a-si putea exercita ca un medicament, efectul asupra sanatatii.

– Legumele – varza, broccoli, spanac, rosii sparanghel, morcovi, sfecla rosie, ardei gras, usturoi, dovlecei. Legumele sunt sarace in grasimi si zaharuri si sunt bogate in beta-caroten, vitamine, minerale, fitonutrienti care le apara si pe ele, dar si pe noi de multe afectiuni printre care si de cele ale inimii.

– Cerealele integrale sunt si ele bogate in fitonutrienti capabili sa protejeze si sa stimuleze functionarea optima a inimii.

– Fructele – afine si fructe de padure, citrice (portocale, papaya, grapefruit, kiwi, rodii etc), pepene galben, mere, au proprietati antioxidante datorita continutului bogat in vitamina C, carotenoizi, minerale si fibre. Fructele au un rol important in alimentatia zilnica; previn cresterea in greutate si aparitia obezitatii, regleaza tensiunea arteriala, lupta impotriva radicalilor liberi, intaresc sistemul imunitar si scad in felul acesta, riscul aparitiei multor multor boli grave printre care si al bolilor de inima.

– Pudra de cacao – antioxidant bogat in resveratrol si fenoli, cu rol important in marirea rezistentei organismului la degenerarea celulelor.

– Fasolea boabe – desi are un continut caloric ridicat, este recomandata in alimentatie pentru combinatia de minerale, fibre solubile, vitamine din complexul B si grasimi sanatoase de tip acizi omega 3, combinatie benefica pentru sanatatea generala a organismului: intareste sistemul imunitar si reduce nivelul colesterolului rau din sange.

– Semintele – de in, de floarea soarelui, de dovleac, de chia, bogate in vitamine, minerale, acizi grasi omega 3, fibre si fitoestrogeni, regleaza tensiunea arteriala, nivelul de colesterol si imbunatatesc circulatia sangelui, aducand o contributie importanta bunei functionari a inimii.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: