Alimentatia rationala – cel mai bun medicament

Cum, ce, cat si cand sa mancam

pere

Hipocrate: Niciodata nu m-am ridicat satul de la masa; totdeauna am mai lasat un gol! Asa traia vestitul medic grec, parintele medicinei, inca de acum circa 2500 de ani si asa isi sfatuia prietenii si pacientii.


Si ganditi-va ca pe vremurile acelea tot ce mancau era natural, carnea provenea de la animale hranite natural, iar verdeturile cresteau fara tratamente chimice. Nu existau dulciuri rafinate si nici alimente junk food.

Exista si acum, in unele colturi ale lumii, comunitati de oameni care urmeaza aceasta regula, de a nu se ridica de la masa cu stomacul plin, un exemplu demn de urmat fiind japonezii si dieta asiatica.

Alimentatia rationala nu se refera numai la cantitate, ci si la calitate.


Calitatea alimentelor inseamna, conform specialistilor in nutritie, ca acestea sa contina nutrientii importanti de care are nevoie organismul: proteine, carbohidrati, grasimi. Proteinele pot proveni din produse animale sau din legume, carbohidratii pot fi simpli (rai) sau complecsi (buni), grasimile pot fi saturate (rele), trans (si mai rele) sau nesaturate (bune); atentie la ce alegeti. Se mai adauga fibrele, vitaminele si mineralele. Ce recomanda nutritionistii: impartiti farfuria in patru; doua sferturi sa contina legume, un sfert sa contina proteine si celalalt sfert sa contina carbohidrati.

Alimentatia rationala se refera si la programul meselor. Nu este vorba de un program care sa prevada ore fixe de masa pentru toata lumea, nu ne poate obliga nimeni sa mancam din trei in trei ore (cum a procedat Grasomega pentru a da jos 24 de kilograme). Si nici nu trebuie sa mancam daca nu ne este foame. In functie de consistenta alimentelor consumate la ultima masa poti simti senzatia de foame mai devreme sau mai tarziu. Dar sanatos ar fi sa nu sarim peste mese si nici peste gustarile dintre mese, iar ultima masa din zi sa nu fie cea mai bogata si servita prea tarziu in noapte.

Si un ultim sfat, dar nu mai putin important: consumati multe fructe si legume proaspete, de preferinta autohtone si de sezon; transportul peste mari si tari le scade calitatea si o parte dintre proprietatile benefice sanatatii.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: