Ai grija sa nu devii o leguma! Ce mananci?

cat de importante sunt vitaminele

legume conopida broccoli morcovi la cuptor

Nu stiu de unde vine vorba asta cu leguma, referitoare la noi, oamenii… Poate pentru ca leguma nu se misca, nu gandeste, unde o pui, acolo sta.


Regulile sunt facute pentru a fi incalcate, stiu, dar pentru a-ti fi bine, pentru a arata bine, pentru o minte agera pana la adanci batraneti, intr-un cuvant, pentru a nu ajunge o leguma, tine cont de cateva reguli de alimentatie. Atarna greu in sanatatea corpului si a sufletului, chiar daca acum, la 20 de ani, crezi ca vei ramane acelasi vesnic tanar, activ fizic, iute la minte si suplu.

– Antioxidantii sa fie aliatii tai

Nici nu e greu: exista in multe alimente, important este sa le consumi. Antioxidantii incetinesc procesul de imbatranire; ei sunt cei care iti apara celulele si tesuturile de radicalii liberi.
Vitaminele A, C si E sunt cei mai puternici antioxidanti. Consuma zilnic fructe, legume si alimente care contin aceste vitamine.


Consuma peste, carne, oua, usturoi, ca sursa importanta de seleniu de seleniu – antiviral puternic si solidar cu vitamina E in procesul de incetinire al imbatranirii, fasole, mere, struguri, ciocolata neagra, bogate si ele in antioxidanti.

– Pastreaza un mediu alcalin in organism

Pastreaza echilibrul intre aciditate si alcalinitate in organism. O dieta alcalina iti va asigura un pH de 7.4-7.45 in organism, adica un mediu usor alcalin (7 fiind neutru, iar sub 7, mediu acid). In mediul alcalin bolile nu se pot dezvolta, in timp ce mediul acid este propice tuturor bolilor, inclusiv obezitate sau cancer.

– Legume la fiecare masa

Jumatate din mancarea ta zilnica sa o reprezinte legumele. Contin fibre si iti tin sub control greutatea, iti regleaza tranzitul, iti mentin sanatatea intestinelor si a microflorei intestinale, protejeaza sanatatea colonului etc.
Le poti consuma cum iti place: crude, fierte, uscate, fermentate, in salate, supe, la gratar si in zeci de alte feluri.

– Mananca putin, dar bun

Asta inseamna ca ar trebui sa ocolesti produsele cu multe calorii, dar goale, gen produse de patiserie, de cofetarie, sucuri, chipsuri, biscuiti, sticksuri, covrigi si sa le inlocuiesti cu alimente naturale, ce nu si-au pierdut prin rafinare nutrientii de baza: vitamine, minerale, proteine; acestea te satura si iti tin de foame.

Ocoleste si produsele semipreparate si procesate, alimente industriale, super-rafinate, care pe langa faptul ca te vor ingrasa cu caloriile lor goale, cu sarea si zaharul, pe care le contin din belsug, iti aduc in plus si aditivi, arome, coloranti sintetici, potentiatori de gust, etc, de multe ori cu efecte toxice pentru organism.

– Tine cont si de indicele glicemic al alimentelor

Cand consumi alimente cu indice glicemic mic zaharul ajunge mai lent in sange si insulina nu creste nici brusc, nici la nivel inalt si nici nu scade rapid pentru a cere un plus de insulina pancreasului. Cu alte cuvinte alimentele cu indice glicemic scazut nu te ingrasa si nu te expun riscului de diabet.

– Grasimile bune nu te ingrasa si iti sunt necesare

Grasimile sunt necesare creierului, ii imbunatatesc functiile. Unele grasimi sunt antiinflamatorii – acizii grasi omega 3, pe care nu-i putem asimila decat din alimente, organismul nu-i poate sintetiza.
Si aici trebuie respectat echilibrul: mai putine grasimi saturate – mai multe grasimi nesaturate; mai putin omega 6 (proinflamator) – mai mult omega 3 (antiinflamator).


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: