Afla la ce pericole te expune deficitul de vitamina D

time-lapse rasarit de soare in Tolo

Deficitul de vitamina D a devenit o problema frecventa si creaza probleme de sanatate greu, daca nu imposibil, de rezolvat. Folosirea cremelor cu protectie solara, ca scut impotriva cancerului de piele, este poate prima cauza a situatiei. Organismul, in urma expunerii la soare, sintetizeaza vitamina D din colesterol. Si o dieta cu continut foarte redus de grasimi poate fi asociata cu deficitul de vitamina D, care este o vitamina liposolubila.


Se adauga in plus, faptul ca nu exista in natura prea multe alimente care sa ne furnizeze aceasta vitamina. Sursele principale sunt ficatul de cod sau de vita; cantitati mai mici asimilam din lapte crud, galbenus de ou, peste gras, crustacee, ciuperci, lapte, cereale integrale.
Stim ca in lipsa vitaminei D organismul nu poate absorbi calciul din alimentatie, ceea ce atrage probleme in sanatatea oaselor, a danturii, risc de rahitism, osteoporoza etc, dar efectele negative sunt mult mai multe si la fel de grave.

Hai sa vedem la ce alte pericole te expune deficitul de vitamina D:

– boli cardiovasculare cauzate de deteriorarea celulelor endoteliale, pe care numai aceasta le poate reface. Endoteliul captuseste vasele de sange, vasele limfatice, inima;
– creste riscul de depresie, unele gene care secreta serotonina si dopamina sunt activate de vitamina D;
– pot aparea tulburari de comportament: anxietate, obsesii, lipsa de control a miscarilor musculare;
– creste riscul de aparitie a bolilor neurodegenerative, inclusiv Alzheimer;
– sistem imunitar slabit;
– scade forta musculara;
– tot deficitul de vitamina D duce la oboseala cronica;
– risc marit de diabet;
– risc de dezvoltare a celulelor canceroase;
– risc de aparitie a sclerozei multiple;
– crestere in greutate si obezitate.


Doza zilnica de vitamina D difera in functie de varsta, de anotimp, de zona in care locuiesti, mai mult sau mai putin insorita. In medie ar trebui sa consumi 400-600 UI (unitati internationale), 1UI=0.025 micrograme.
Mai simplu spus, 100 g somon salbatic sunt de ajuns pentru a acoperi doza zilnica sau un mic dejun cu oua, lapte, cereale sau 100 de grame de ciuperci sau 30 de minute de expunere la soare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: