6 obiceiuri care te ingrasa incet dar sigur

Motive pentru care te ingrasi

mic dejun paine prajita cu unt oua prajite si salam

Viata agitata si rutina in care ne afundam, ne lasa din ce in ce mai putin timp pe care sa-l petrecem cu noi insine si ne imping spre greseli cu repercusiuni nefaste asupra sanatatii, una dintre ele si destul de importanta fiind cresterea in greutate.


Facem greseli frecvent, greseli care ni se par marunte, dar care ne ingrasa incet dar sigur. La inceput se adauga grame de grasime, pe care nu le luam in seama, urmand ca in scurt timp gramele sa se transforme in kilograme. Iar kilogramele depuse treptat in timp, se dau jos foarte greu.

Iata cateva greseli care pot deveni obiceiuri si care te ingrasa:

– Odihna insuficienta


E gresit sa gandesti ca daca iti obosesti organismul constant, vei pierde mai multe calorii prin ardere si nu te vei ingrasa. Somnul insuficient ridica nivelul de grelina din organism, hormon care duce la cresterea poftei de mancare.
Importanta este si calitatea somnulul, nu numai durata lui. Daca vei manca seara tarziu, nivelul de melatonina (hormonul somnului) va fi mai scazut si somnul mai agitat. Daca inainte de culcare vei bea multe lichide, vei fi nevoit sa faci drumuri dese la baie, ceea ce iti va perturba somnul si te vei trezi obosit. Pentru un somn odihnitor trebuie sa renunti in dormitor la lumina artificiala (a televizorului, telefonului etc), sa-ti asiguri o temperatura mai scazuta (19-21 grade) si imbracaminte lejera si de calitate.

– Ciugulitul continuu

In timp ce pregatesti mancarea, sau atunci cand hranesti copiii, ai obiceiul de a ciuguli continuu, ori din ingredientele folosite la gatit, ori din mancarea copiilor, ori terminand ce le-a ramas in farfurie. Unii dintre noi mai trec pe la aragaz si mai fura cate o lingura din oalele cu preparate. Este o greseala; mergand pe ideea – nu mananc, ci doar gust – nu ai nici un control asupra cantitatii alimentelor pe care le consumi zilnic. Cel mai corect este sa respecti masa, sa ai grija la marimea portiilor si daca ai impresia ca nu te-ai saturat, asteapta 15 minute sa te asiguri ca nu este decat o parere. Cam atat ii trebuie creierului sa perceapa starea de satietate.

– Trebuie sa termin tot din farfurie

Cei mai multi parinti isi obliga copiii sa termine tot ce au in farfurie, obicei nesanatos, cele mai multe cazuri de obezitate sau supraponderalitate, avand pornirea de la varste fragede. Nu, daca simtim ca ne-am saturat nu trebuie sa terminam tot ce este in farfurie, nici acasa, nici la restaurant, nici daca suntem la un eveniment cu rude sau prieteni.

Pe de alta parte nu te infometa, nu lasa prea mult timp intre mese in ideea ca vei manca mai putin si vei slabi. Cand esti infometat mananci repede si mult. Recomandarea nutritionistilor este sa nu lasi mai mult de 3 ore intre mese; mancand putin si des vei avea un aparat digestiv sanatos si o digestie optima. Digestia lenta duce la constipatie si la multe alte neplaceri, prin faptul ca toxinele raman mult timp in organism.

– Cand esti la masa concentreaza-te numai pe mancare

Pauza pentru masa si mancarea in sine trebuie respectate. Nu manca in fata televizorului, nici deasupra tastaturii calculatorului, nici in picioare printre alte activitati. Numai asa vei constientiza si vei savura ceea ce mananci. Mananca incet, mesteca bine si simte pe deplin gustul ingredientelor. In caz contrar dupa scurt timp te vei gandi din nou la mancare.

– Atentie la combinatiile din farfurie

Am fost invatati de mici sa mancam mancarea cu paine. Painea in sine, in special painea neagra nu poate lipsi din alimentatie, dar conteaza mult cu ce o combinam. Nutritionistii ne sfatuiesc sa nu combinam, de exemplu, painea cu carnea (carbohidrati si proteine) sau painea cu cartofii (doua tipuri de carbohidrati). Alte combinatii nepotrivite care duc la ingrasare sunt carbohidrati si grasimi, carbohidrati si fructe, fructe dulci cu citrice etc.

– Atentie la semipreparatele din comert

Din lipsa de timp sau din cauza oboselii nu avem mancare gatita in casa. Nu apelati la semipreparatele din comert, chiar daca e mai simplu sa le bagati doar la cuptor si sa rezolvati pranzul sau cina. Preparatele congelate gen pizza, hamburgeri etc sunt pline de grasimi nesanatoase, sare, chiar si zahar, arome nenaturale, aditivi care sa le prelungeasca termenul de expirare si multe alte adausuri nesanatoase. Inlocuiti-le cu o salata asortata imbogatita, eventual cu branza, cu oua fierte, cu ton. E mult mai sanatoasa, e satioasa si contine fibre care fac bine nu numai siluetei, ci si sanatatii.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: