5 reguli care bat dietele de slabire

ce sa mananci si nu numai

nucile contin arginina

Nu credeti ca la cate diete exista in lume si la cate carti despre cum poti sa slabesti, nu ar trebui sa mai existe oameni supraponderali sau obezi? Ma intreb daca toate astea nu fac mai mult rau decat bine. Un lucru sigur este ca repetarea dietelor de slabire nu face altceva decat sa-ti aduca kilograme in plus, de care e din ce in ce mai greu sa scapi.


Daca ai constientiza cat de rau iti face grasimea acumulata putin cate putin cu fiecare saptamana care trece, ti-ar fi mai usor sa te obisnuiesti cu niste reguli simple care sa te mentina la o greutate decenta si care sa te protejeze de boli cardiace, de diabet si de alte afectiuni cauzate de obezitate.
Afla-le si tu; sunt numai cinci la numar:

– Consuma carbohidrati din alimente intregi, nu din alimente rafinate

Cand mananci alimente intregi, stii ce mananci, pe cand alimentele rafinate – bomboanele, prajiturile, produsele de patiserie, sucurile etc, pe langa zahar si faina alba, principalii factori ai cresterii in greutate, ascund multe substante care nu te ajuta nici sa fii sanatos, nici sa te mentii la o greutate normala.


Carbohidratii din alimente intregi – legumele si fructele proaspete, leguminoasele, cerealele integrale, sunt surse bogate de carbohidrati buni, ambalati in fibre. Nu iti ridica brusc glicemia si nu provoaca rezistenta organismului la insulina. Iti dau energie, dar nu-ti dezvolta pofta de mancare.

Obisnuieste-ti copilul de mic sa manance fructe, nu bomboane.

– Consuma grasimi mono si polinesaturate

Urmeaza exemplul dietei mediteraneene. Mediteraneenii consuma relativ multe grasimi, dar nu au risc ridicat de boli cardiovasculare si nici de obezitate. Motivul: consuma cu precadere grasimi mono si polinesaturate – ulei de masline, peste, nuci, fistic, seminte etc.

Grasimile saturate, provenite din carne rosie si produse grase de origine animala – smantana, unt, lactate grase, sunt mai rar si in cantitati mici prezente pe mesele lor.
Mediteraneenii nu consuma grasimi trans, cele mai periculoase pentru sanatatea inimii si abundenta tesutului adipos din jurul taliei.

– Consuma carne mai rar

Proteinele sunt importante si pentru dezvoltarea armonoioasa a corpului si pentru mentinerea greutatii. Dar nu exagera cu consumul de carne, are efect inflamator, iar inflamatia duce si ea la obezitate. Exista si alte alimente care contin proteine si care iti aduc in plus vitamine, minerale si antioxidanti.
Limiteaza consumul de carne rosie, bogata in grasimi saturate si fa o alegere mai inteleapta: carne de pasare si de peste.

– Consuma fructe si legume

Niciodata suplimentele de vitamine sau minerale nu vor fi la fel de bune si nu vor contine atatia antioxidanti ca legumele si fructele. Nu lasa nici o zi sa treaca fara sa consumi legume ca fel principal sau ca garnitura la portia de carne. Iar fructele, mananca-le intregi, nu sub forma de suc. Profita de fructele si legumele fiecarui sezon, fiecare iti va oferi ceva bun pentru sanatate.

– Nu neglija somnul

Poate ca multi dintre voi credeti ca somnul este necesar numai creierului. Nici pe departe nu este adevarat. Cu rare exceptii, toti avem nevoie de 7-8 ore de somn pe zi pentru sanatatea sistemului imunitar, sanatatea cardiovasculara, pentru a tine in frau hormonii de stres si poftele alimentare, pentru un risc scazut de inflamatie in organism si chiar pentru a evita cresterea in greutate si riscul de obezitate.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: