5 posibile beneficii ale postului intermitent

12-pateuri de post cu ciuperci dieta Rina Carbo

Postul intermitent este genul de cura de slabire usor de urmat prin faptul ca are multe variante dintre care poti alege ce ti se potriveste, in raport cu programul tau zilnic. Diferenta dintre ele consta in perioadele de repaus alimentar, ce pot varia intre 12 si 24 de ore.


Spre deosebire de multe alte diete, postul intermitent ar mai avea si avantajul ca daca te poti obisnui cu respectivul program pentru restul vietii, iti poti mentine sub control greutatea.
Ca atare, dar si datorita faptului ca sustinatorii sunt destul de numerosi, oamenii de stiinta s-au pus serios pe treaba, si pe studiu, pentru a-i descoperi eventualele avantaje sau dezavantaje. Cercetarile continua, deocamdata studiile s-au efectuat pe animale, dar s-a consimtit ca acest tip de post ar putea aduce beneficii importante si sanatatii noastre. Iata care ar fi cele mai importante:

– Scaderea in greutate

Argumentul este ca atunci cand nu mananci, nivelul de insulina scade si organismul foloseste energie din depozitele de glucoza existente, proces care daca se repeta periodic, duce la scaderea greutatii. In paralel, consumul de alimente se reduce prin pauzele de repaus alimentar. S-a admis, insa, ca nu este o dieta mai eficienta decat dietele hipocalorice traditionale, dar pentru multe persoane este mai simplu de urmat.


– Imbunatatirea sanatatii cardiovasculare

Teoretic, postul intermitent poate avea un efect pozitiv in sanatatea cardiovasculara prin faptul ca scade nivelul tensiunii arteriale, al colesterolului si trigliceridelor si regleaza ritmul cardiac.

– Imbunatatirea sanatatii si functionarii creierului

S-a constatat prin studii asupra soarecilor ca postul intermitent creste puterea de invatare si memorare, reduce inflamatia creierului si poate scadea riscul de accident vascular cerebral, Alzheimer si Parkinson. Este totusi nevoie de cercetari in plus pentru a se confirma aceste beneficii in cazul oamenilor.

– Scaderea riscului de cancer

Obezitatea, inflamatia si nivelul crescut de insulina sunt factori de risc pentru aparitia cancerului. In ideea ca postul intermitent le elimina se poate trage concluzia ca aceasta dieta scadea riscul de aparitie a tumorilor. Insa cercetarile actuale nu au putut aduce argumente concrete in acest sens; asadar e nevoie de mai mult studiu.

– Prevenirea diabetului de tip 2

Aici parerile sunt impartite. Unii cercetatori sustin ca postul intermitent ajuta la scaderea in greutate, la scaderea nivelului de glicemie si insulina; deci la prevenirea diabetului de tip 2.
Alte studii au constatat insa ca postul intermitent provoaca in acelasi timp o scadere a masei musculare si cresterea stratului de grasime abdominala, factori de risc pentru diabet si semn ca insulina nu functioneaza corect.
E nevoie de studii in continuare.

In concluzie revista Jurnalul American de Nutritie Clinica nu recomanda postul intermitent ca solutie clinica si considera ca dovezile de sustinere ale beneficiilor pentru sanatate nu sunt suficiente. Singurul beneficiu sigur, deocamdata, ar fi perderea de greutate.

Sursa: www.medicalnewstoday.com


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: