5 Minerale necesare barbatilor dar nu numai

importanta mineralelor

bananele contin amidon rezistent

– Fosforul


Alaturi de calciu, fosforul participa la dezvoltarea si mentinerea sanatatii oaselor si dintilor; din totalul de circa 800 g de fosfor din organism 85 % se afla in oase si dinti. In plus, fosforul are un rol important in metabolismul grasimilor, carbohidratilor si proteinelor si in functionarea celulelor creierului.

Necesarul mediu de fosfor este de 800-1000 mg pe zi pentru adulti, adolescentii avand nevoie de circa 1200 mg pe zi.
Absorbtia acestuia in organism este stimulata de prezenta vitaminelor A si D si de prezenta calciului.
Alimentele bogate in fosfor sunt: migdalele, galbenusul de ou, pestele, nucile, semintele, lactatele, cerealele integrale.

– Cromul


Cromul se gaseste in cantitati mici in organism, necesarul zilnic pentru barbatii adulti fiind de 35 micrograme pe zi, dar insuficienta lui duce la slabirea sistemului osos si la scaderea nivelului de energie.

Are rol si in controlul nivelului de glucoza din sange, dar si in mentinerea unui nivel de colesterol normal, micsorand astfel riscul aparitiei bolilor cardiace. In acelasi timp cromul ajuta la controlul greutatii corporale.

Alimentele bogate in crom sunt cerealele integrale (ovaz, orz), broccoli, fasolea verde, piperul negru, ardeiul iute, carnea de vitel.
Nu face casa buna cu zaharul, orezul sau produsele din faina alba.

– Magneziul

Desi exista in cantitate mica in organism (circa 25 grame), contribuie la peste 300 de procese metabolice, cel mai important fiind reglarea nivelului de zahar din sange.

Un procent de 50% din cantitatea de magneziu este inmagazinata in oase, astfel ca magneziul are ca si calciul, rolul de a mentine sistemul osos in forma buna.
Stimuleaza metabolismul glucidelor, grasimilor si proteinelor, stimuleaza activitatea aparatului digestiv si controleaza nivelul tensiunii arteriale, avand influenta benefica asupra activitatii inimii.

Alaturi de zinc, magneziul stimuleaza cresterea masei musculare si ajuta relaxarea si recuperarea musculaturii dupa eforturi intense (in muschi se afla 25% din cantitatea de magneziu din organism).
Absorbtia magneziului in organism este periclitata de consumul de alcool, dulciuri rafinate si de fibre consumate in exces.

Alimentele bogate in magneziu sunt: fasolea alba, iaurtul, spanacul, semintele de floarea soarelui, fulgii de ovaz, bananele, pieptul de pui, ouale, cafeaua.

– Manganul

Manganul activeaza metabolismul glucidelor si ajuta la arderea grasimilor. Contribuie la dezvoltarea si mentinerea sanatoasa a oaselor si a tesuturilor cartilaginoase din articulatii, la buna functionare a masei musculare, accelereaza vindecarea ranilor si stimuleaza producerea colagenului care da fermitate pielii.
Necesarul zilnic pentru un adult este de 2-2.5 mg; in cantitate mare manganul are efecte toxice.
Surse de mangan gasim in: migdale, alune, ananas, orez brun, cereale integrale, apa.

– Zincul

Organismul contine circa 2-3 grame de zinc repartizat in oase, dinti, muschi, piele, ficat etc. Zincul nu poate fi depozitat, asa ca trebuie asimilat din alimente. Necesarul zilnic este de 0.2 mg pe kg de masa corporala.
Zincul stimuleaza dezvoltarea organismului, stimuleaza metabolismul si intareste sistemul imunitar, are proprietati antiinflamatoare, ajuta la vindecarea leziunilor si incetineste procesul de degradare a celulelor.

Alimentele bogate in zinc sunt: carnea, ficatul, ouale, fructele de mare.

Insuficienta zincului poate atrage alcoolismul, boli ale ficatului si rinichilor, slabirea vederii.

O alimentatie variata si echilibrata poate asigura necesarul acestor minerale pentru buna functionare a organismului. Conform sfaturilor specialistilor in medicina este mult mai benefica o alimentatie corecta pentru sanatatea organismului decat recurgerea la suplimente alimentare.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: