4 pasi pentru formarea masei musculare

1-grasomega-iunie 2017

Nu numai barbatii ar trebui sa fie interesati de cresterea masei musculare, ci si femeile. E drept ca musculatura femeilor nu trebuie sa arate ca aceea a barbatilor, dar nici nu trebuie sa lipseasca, pentru a modela frumos trupul si pentru a da aspect tonifiat pielii. Si apoi avantajele masei musculare nu se opresc numai la aspect; aceasta este un bun arzator de calorii, iti protejeaza articulatiile si te ajuta sa fii activ pana la varste indelungate.


Cum o poti obtine? Urmand numai 4 pasi:

1. Antrenamente cu greutati

Teoretic, ar trebui sa mergi la sala de minim doua ori pe saptamana si sa faci antrenamente cu greutati care sa iti puna la treaba toti muschii. Practic poti face aceste antrenamente si acasa. Gasesti o multime de filmulete pe youtube cu persoane care si-au dezvoltat masa musculara fara a merge la sala si care abunda in explicatii. Sau poti merge la sala o perioada, dupa care poti continua antrenamentele acasa, unde, zic eu, este mult mai comod si esti in castig de timp.


2. Mananca bine, dar nu orice

Daca nu trisezi cu antrenamentele cu greutati trebuie sa mananci bine, nu sa te infometezi. Alimentatia are un rol la fel de important ca si antrenamentele; nu vei obtine rezultate daca nu le asociezi.
In primul rand fii atent la proteine. Cel putin 1 gram de proteine pentru fiecare kilogram de greutate corporala trebuie sa consumi pe zi. Alegele pe cele slabe si de calitate: carne de curcan, carne rosie slaba (mai rar), oua, lactate fara multe grasimi. Pe langa proteine trebuie sa consumi cereale integrale, nuci, seminte, multe legume si fructe pentru carbohidratii complecsi, care iti asigura energia necesara pentru practicarea sportului. Este necesar un consum mediu de circa 3000 de calorii in dieta barbatilor si de 2400 de calorii in dieta femeilor, pe zi. Un consum mai mic, lipsit de nutrientii esentiali iti poate intarzia dezvoltarea masei musculare, organismul fiind obligat sa-si procure energia necesara din musculatura (in cazul in care nu esti captusit cu un strat de grasime).

3. Combina antrenamentele cu greutati cu exercitii cardio daca vrei si sa slabesti

Daca ti se pare ca esti gras si ca muschii tai nu vor fi vizibili din cauza stratului de grasime, poti combina antrenamentele cu greutati cu exercitiile cardio. Cele mai eficiente exercitii cardio pentru arderea caloriilor sunt pedalatul pe bicicleta fixa, sau mobila, inotul, alergatul, mersul pe jos, saritul corzii. Dansul este de asemenea un mod placut de a arde caloriile, dar si de relaxare.
Si exercitiile HIIT dau rezultate foarte bune; combina in exercitiile de mai sus efortul intens si de scurta durata, sprinturile, cu intervale de miscare mai lenta si arderile vor fi mai rapide.
150 de minute de exercitii cardio ar trebui sa faci pe saptamana pentru a se vedea rezultatele si cel mai bine ar fi sa intercalezi zilele cu exercitii cu greutati cu zilele de exercitii cardio.

4. Evita extenuarea

Antrenamentele zilnice te vor obosi. Nu trebuie sa exagerezi in speranta ca vei reusi intr-un timp mai scurt sa arati ca musculosii din reviste; rezultatul va fi total dezastruos. Nu vei rezista si vei abandona. Importante sunt continuitatea, perseverenta si rabdarea. Nu strica sa ai un plan bine stabilit pe zilele saptamanii si sa o iei treptat, urmand ca in timp sa maresti efortul. Organismul trebuie sa se obisnuiasca si sa primeasca timp pentru refacere dupa efort.
Somnul te recupereaza dupa activitatile zilnice, iar daca la cele obisnuite adaugi si antrenamentele pentru dezvoltarea musculara, devine absolut necesar pentru ca tu sa rezisti si sa poti merge mai departe. Neaparat trebuie sa dormi cel putin 7-8 ore pe zi.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: