3 legume – cele mai bogate in proteine

spanac, sparanghel, broccoli

sparanghel gatit

Nu sunt adepta dietei vegetariane, dar acum ca a venit vara si caldura, nu prea ma mai atrage carnea, indiferent de cum e pregatita. Stiu ca este cel mai bogat aliment in proteine, stiu ca proteinele au un rol vital in alimentatie, dar mai stiu ca nu este singurul aliment care mi le poate oferi.


Imi place sa colind pietele cand imi ofera o varietate de culori si arome proaspete. Iti dau si tie cateva idei de legume, care pe langa proteine, au o multime de vitamine si minerale care iti fac pielea si parul mai frumoase, te ajuta sa slabesti dar in acelasi timp iti dau si energie.

– Spanacul

O treime din continutul nutritiv al spanacului o reprezinta proteinele, castigi 3 grame de proteina daca mananci 100 grame de spanac.
Este foarte bogat in vitamina A, vitamina care iti asigura sanatatea si frumusetea pielii: o mentine hidratata, o protejeaza de formarea timpurie a ridurilor si scade riscul aparitiei sau agravarii unor afectiuni precum acneea sau psoriazisul.


Este antiinflamator, contine o multime de antioxidanti – flavonoide, carotenoizi, vitamina C, vitamina E, zinc, seleniu etc.
Contine vitamina K, esentiala in mentinerea densitatii osoase, si in prevenirea calcifierii tesuturilor.

– Sparanghelul

100 grame sparanghel iti aduc peste 2 grame de proteina, ceea ce reprezinata un procent de peste 25 % din valoarea lui nutritiva. Dar, comparativ cu carnea, sparanghelul are un mare plus: glutation, vitamina A si vitamina C – trei antioxidanti uniti in lupta impotriva celor care ne imbatranesc mai devreme decat ar fi normal – radicalii liberi.
Este antiinflamator, poate inhiba activitatea celulelor canceroase si are proprietati prebiotice, care contribuie la mentinerea sanatatii intestinale.

– Broccoli

2,8 grame de proteina contin 100 grame de broccoli, una dintre legumele vedeta ale dietelor de slabire si considerata superaliment.
Acizii grasi omega 3 ii confera proprietati antiinflamatoare, sulforafanii proveniti din glucorafaninul din broccoli, ii dau proprietati anticancerigene, fitonutrientii ajuta la detoxifierea organismului.
Sulforafanii au proprietati importante si in mentinerea sanatatii pielii si parului, fiind deosebit de eficienti in protectia impotriva efectelor periculoase ale razelor ultraviolete.

La fel de bogate in calitati, ca si in continutul de proteine, sunt si alte legume din familia cruciferelor – varza, conopida, varza de Bruxelles.

Merita amintite alaturi de legume si leguminoasele: fasolea, mazarea, lintea, nautul.
100 de grame de fasole contin circa 9 grame de proteine, ca si nautul sau lintea. 100 de grame de mazare contin in jur de 5 g de proteine.
Avantajul leguminoaselor fata de carne este ca sunt o sursa bogata de fibre si de flavonoide, care-ti stimuleaza tranzitul si te protejeaza de afectiui digestive.
In plus te pot ajuta sa scapi de ceva kilograme daca le vei consuma mai des: nu ti-aduc prea multe calorii, nu contin grasimi, au indice glicemic scazut, sunt satioase.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: