10 obiceiuri care iti prelungesc viata

time-lapse rasarit de soare in Tolo

Nu stiu daca le-au testat pe pielea lor si cati ani au acum respectivii oameni de stiinta care le propaga, dar vi le spun si voua in ideea ca par a fi obiceiuri bune de urmat, chiar daca unele dintre ele sunt mai ciudate.


– Nu tine cont de gura lumii:

Daca te lasa rece criticile si parerile celor din jurul tau (atat timp cat nu deranjezi prin comportament pe nimeni), vei fi mai fericit. Cand esti obsedat sa fii pe placul tuturor, vei fi tot timpul calculat, timorat, constrans, nervos, obosit. Iti va lipsi spontaneitatea si vei deveni foarte nefericit, ceea ce iti va scurta viata, pentru ca nefericirea atrage boli la care nici nu te astepti: diabet, Alzheimer, ulcer, colesterol marit, crestere in greutate, chiar obezitate cu bolile aferente.

– Spala-te mai rar:


Dusurile foarte dese, apa prea fierbinte, sapunurile, distrug stratul protector de sebum, uleiul de care pielea are nevoie pentru a-si pastra sanatatea. Efectul: o piele uscata, imbatranita inainte de vreme si incapabila sa ne mai apere corpul de factorii externi. Consider, totusi, ca sunt perioade cand ai nevoie de dus mai des, eventual mai scurt, cu apa calduta, nu fierbinte si cu un sapun cu pH-ul apropiat de cel al pielii. Iti spun cu aceasta ocazie ca pH-ul normal al pelii este de 5,5-6, dar poate varia intre 4 si 8, iar pH-ul apei este in jur de 7.
Acelasi lucru suntem indemnati sa procedam si cu dantura; nu e corect sa ne spalam dintii dupa fiecare masa: unele ingrediente din mancare pot face smaltul dintilor mai usor de distrus de periuta, pasta de dinti si de apa de gura. Ramaneti in continuare la spalatul pe dinti de doua ori pe zi: dimineata si seara.

– Dormi intre orele 22 si 6:

Medicina chineza explica de ce orele de somn cele mai bune sunt intre 22 si 6. Pe scurt: sistemul imunitar lucreaza cel mai bine intre orele 21 – 23; ficatul se reface intre orele 23 – 01, plamanii intre orele 03 – 05 (explicatia pentru tusea de dimineata a fumatorilor). Este una dintre regulile pe care le stiam si cred in ea; imi place sa ma trezesc mai devreme, sa am timp suficient la dispozitie sa ma pregatesc de serviciu.

– Renunta la ceasul desteptator:

Zgomotele ascutite care te trezesc din somn pot fi foarte periculoase, mai ales pentru cei cu hipertensiune arteriala. Fluieratul ceainicului, alarma telefonului etc. Alege pentru a te trezi un sunet mai putin strident si mai placut. Va avea o viata mai usoara si sistemul tau nervos.

– Stai la soare:

Cel putin o ora pe zi profita de soare. Scade riscul de diabet, de orice fel de cancer, iti imbunatateste starea, combate depresia – alt mediu favorabil multor boli, ca si nefericirea. In plus beneficiezi de vitamina D, fara de care nu vei avea nici calciu suficient in organism.

– Mananca mai multe rosii:

Rosiile prin continutul de licopen, reduc riscul de boli cardiovasculare. Tine minte asta si adauga o rosie la micul dejun, la pachetul de serviciu si asa mai departe.

– Cand mananci paine alege coaja:

Coaja painii este mai bogata de 8 ori decat miezul in antioxidanti care pot reduce riscul de cancer de colon.

– Nu atinge tigarile:

Stiai ca fumatul este nociv din cauza fumului. Afla ca tigarile ascund si alte pericole. Plantele de tutun absorb din sol substante radioactive: poloniu, plumb, radiu, substante care raman si dupa ce sunt prelucrate si ajung in tigari. Dozele sunt extrem de mici, dar maresc pericolul acestui obicei, pentru ca pot infecta corpul uman prin atingere.

– Dormi cu sosete umede in picioare:

Asta chiar e ciudat; nu am mai auzit si nici nu cred ca mi-ar placea, poate numai cand e frig. Incerc sa iti redau explicatia: cand picioarele se racesc, vasele de sange se contracta si trimit nutrientii la tesuturi. Apoi picioarele incep sa se incalzeasca, vasele se dilata si elimina mai usor toxinele din corp.
Nu cred ca voi urma acest sfat.

– Danseaza!

Multi oameni de stiinta sustin ca dansul si orele de dans in care inveti pasi noi, sunt cele mai eficiente in mentinerea sanatatii fizice si psihice. Dansul iti intareste sanatatea oaselor, a vaselor de sange, imbunatateste functionarea plamanilor, te ajuta sa socializezi si mai presus de orice iti ridica nivelul de buna dispozitie.

Sursa: https://brightside.me


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: