10 dintre cele mai bune alimente recomandate de specialistii in nutritie

alimente sanatoase, bune si in diete

mar ionatan muscat

Se vorbeste foarte mult despre calitatea alimentatiei in ultimul timp. Se fac o multime de studii referitoare la proprietatile alimentelor si se trag in continuu semnale de alarma. Motivul este foarte serios: creste in continuu rata obezitatii in lume cu consecinte grave pentru sanatate, creste rata bolilor cardiovasculare, creste numarul bolnavilor de diabet.


Oamenii de stiinta dau vina pentru toate acestea pe o alimentatie slaba in nutrienti, bogata in sare, zahar si produse procesate, pe fondul sedentarismului si stresului.

Iata ce alimente recomanda ca variante foarte sanatoase specialistii in nutritie:

Rosiile – in stare proaspata sau in preparate, rosiile consumate zilnic contracareaza actiunea radicalilor liberi datorita continutului bogat de licopen, unul dintre cei mai tari antioxidanti, stopand dezvoltarea celulelor canceroase.


Migdalele – rol antioxidant, sursa bogata de nutrienti necesari functionarii optime a organismului: acizi grasi esentiali, vitamine, minerale, fibre. Ajuta la scaderea in greutate si micsoreaza riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare.

Asemenea migdalelor sunt nucile, alunele de padure, nucile pecan, nucile de macadamia etc. Conditia este sa se consume crude, nu prajite, nu cu sare.

Ciupercile – hidratante, bogate in minerale importante: potasiu, fosfor, seleniu, magneziu, vitamine din complexul B. Nu contin grasimi, iar procentul de carbohidrati este foarte mic, motiv pentru care sunt recomandate in dietele de slabire. Previn obezitatea, diabetul de tip 2, bolile cardiovasculare.

Merele – procentul mare de fibre, vitamine, antioxidanti si minerale fac din mere un superaliment: elimina toxinele din organism, elibereaza lent zaharul din sange controland nivelul de insulina, reduc colesterolul, scad riscul aparitiei cancerului, imbunatatesc functionarea inimii si a plamanilor.

Fasolea – fara continut de grasimi sau colesterol, bogata in proteine, fibre, carbohidrati complecsi, consumul de fasole reduce riscul imbolnavirii de diabet de tip 2, reduce nivelul de colesterol rau din sange, intareste sistemul imunitar, intareste sistemul osos si muscular, previne riscul de imbolnavire a colonului.

Fructele de padure – afinele, murele, zmeura, coacazele negre – sunt antioxidanti de calitate; protejeaza inima, celulele creierului, scad tensiunea arteriala, intaresc sistemul imunitar, incetinesc procesul de imbatranire, previn riscul imbolnavirii de cancer si de diabet.

Iaurtul grecesc – pe langa continutul de calciu, magneziu, potasiu, minerale care intaresc sistemul osos, iaurtul grecesc are un continut mai bogat in proteine, un continut mai scazut de zahar si sodiu fata de cel obisnuit. Insa calitatea cea mai importanta a iaurtului grecesc si care l-a propulsat in topul alimentelor sanatoase este prezenta probioticelor. Probioticele sunt substante cu rol deosebit de important in procesul de fermentatie, care actioneaza ca un antibiotic impotriva bacteriilor nocive, si au un rol important in intarirea sistemului imunitar.

Ouale – continut slab de calorii, in schimb continut ridicat de proteine de calitate, vitamine, minerale, sunt alimente esentiale pentru sanatatea creierului, a inimii, controleaza nivelul de zahar din sange, stimuleaza arderea caloriilor, ajuta la refacerea tesuturilor musculare si la dezvoltarea sistemului osos.

Sardinele – si alt peste gras, somon, ton, macrou, au rol important in mentinerea sanatatii inimii si vaselor sanguine, datorita sursei de acizi grasi omega 3. Sardinele ajuta si la buna functionare a creierului micsorand riscul de depresie, Alzheimer sau accident vascular cerebral. Facand parte din familia pestilor marunti, sardinele se pot consuma cu tot cu oase, acestea fiind foarte bogate in calciu, benefic sanatatii oaselor.

Uleiul de masline – sursa importanta de antioxidanti si sursa bogata de grasimi mononesaturate, uleiul de masline, vedeta dietei mediteraneene, previne riscul de imbolnavire a inimii, scade nivelul de colesterol rau din sange si creste nivelul de colesterol bun, mentine sanatatea sistemului digestiv, previne diabetul, obezitatea, cancerul, stimuleaza functionarea bilei si a pancreasului si mentine sanatatea si frumusetea pielii si a parului.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: