10 alimente interzise in cure si diete de slabire – TOP

ar trebui evitate in general

mic dejun paine prajita cu unt oua prajite si salam

Stii deja ca pentru a slabi trebuie sa-ti corectezi inainte de toate regimul alimentar, asigurandu-te ca mananci doar produse care iti furnizeaza energia si nutrientii necesari bunei functionari a organismului. Insa chiar si atunci cand doar vrei sa duci un mod de viata sanatos e bine sa eviti consumul anumitor elemente.


Din pacate, daca e sa luam la bani marunti compozitia tuturor alimentelor pe care le gasim in comert, analizandu-le dupa cantitatea de zahar, grasimi saturate, grasimi trans, uleiuri hidrogenate, conservati, coloranti si tot felul de aditivi alimentari sintetici, lista produselor nerecomandate consumului ar fi una extrem de lunga. Asa ca, pentru inceput, pana cand vei invata sa citesti eticheteze fiecarui produs in parte, e bine sa stii care sunt cele mai nocive si des intalnite si consumate alimente ale momentului, asa incat sa le elimini din alimentatia ta sau macar sa le consumi doar ocazional.

Sucurile acidulate

Aceste bauturi atat de indragite de un numar ingrijrator de mare de adulti si copii nu aduc nici macar un beneficiu celor care le consuma. In schimb, in urma numeroaselor studii efectuate s-a demonstrat stiintific ca cei care le consuma regulat se plang de cresterea colesterolului, de probleme cu inima, cu oasele, cu dintii, acuzand si alte probleme de sanatate. Daca vrei sa slabesti si sa traiesti sanatos, renunta o data si pentru totdeauna la sucurile acidulate pline de zahar, coloranti si tot felul de substante care nu-ti fac decat rau.


Maioneza si ketchup-ul

Odata cu aparitia si popularizarea fast-food-ului tot mai multa lume a inceput sa consume frecvent (unii chiar de mai multe ori pe zi) diverse sosuri menite sa potenteze gustul si aroma acestor alimente procesate. In fruntea acestora se afla de cateva decenii deja maioneza si sosul de rosii pe care, din pacate, le consuma si multi copii. Acestea contin cantitati mari de grasimi nesanatoase si zaharuri, ingrediente care nu aduc niciun beneficiu nutritiv, fiind, asadar, contraindicate in curele de slabire. Pe de alta parte, un sos de rosii preparat in casa, fara adaos de zahar, este chiar sanatos.

Cartofii prajiti si chipsurile

Alte doua alimente pe care prea putini copii si adulti le refuza sunt cartofii prajiti si chipsurile. Si eu ma numar printre “pacatosii” care savureaza cu placere o portie de cartofi prajiti din cand in cand. Si recunosc ca imi place sa-i mananc in cea mai catastrofala combinatie posibil: alaturi de o friptura. Ma consolez insa cu gandul ca am foarte rar abateri de acest gen. Daca vrei sa slabesti, si tu ar trebui sa eviti aceste doua alimente, dar e bine sa stii ca poti consuma cartofi chiar si in timpul unei cure de slabire, cata vreme nu-i vei amesteca cu proteine de origine animala si ii vei consuma copti sau fierti.

Ca sa te convingi de acest lucru, iti recomand sa citesti urmatoarele doua articole: Nu e gluma, poti sa slabesti cu cartofi si Cartofii nu ingrasa, ii poti folosi in diete daca stii cum sa-i prepari.

Mezelurile si carnurile procesate

Si produsele din aceasta categorie produc veritabile dezastre in organismul uman, consumul acestora ducand adesea la instalarea si declansarea diverselor afectiuni cardiace, endocrine, la imbolnavirea tractului digestiv, la cresterea tensiunii arteriale, la cresterea riscului aparitiei cancerului, precum si la ingrasare. Elimina-le din dieta sau consuma-le cat mai rar cu putinta, doar la ocazii speciale.

Iti recomand sa citesti si: 6 alimente nesanatoase ce trebuie excluse din dieta zilnica.

Pastele si piureurile instant

Alte alimente pe care orice medic si nutritionist ti-ar spune sa le elimini din dieta sunt pastele si piureurile instant. Acestea sunt pline de ingrediente nocive complet nesanatoase, de tot felul de arome si aditivi sintetici si de cantitati uriase de sare. Daca nu ai timp sa prepari o portie de paste veritabile ca la carte, multumeste-te cu o salata de cruditati si cu o felie de branza sau un ou fiert. Acestea iti vor asigura nutrientii necesari fara sa-ti puna in pericol silueta.

Alcoolul

Daca vrei sa tii o dieta ca la carte, trebuie sa elimini de tot alcoolul din lista alimentelor consumate zilnic. Daca insa ti-ai propus sa traiesti sanatos, fara sa slabesti, e bine sa stii ca un pahar cu vin rosu pe zi nu-ti va aduce niciun prejudiciu. Dimpotriva, exista studii care dovedesc ca resveratrolul (un antioxidant puternic pe care il contine aceasta bautura) lupta cu radicalii liberi si previne imbatranirea. Altfel, orice bautura alcoolica contine o cantitate impresionanta de calorii, asa ca daca vrei sa slabesti e bine sa ai in vedere acest aspect. Iar daca acest argument nu te-a convins, poate o va face lista de potentiale afectiuni care ii pandesc pe care care consuma alcool regulat: ulcer stomacal, ciroza, cresterea presiunii arteriale si a nivelului trigliceridelor, pancreatita acuta si cronica si altele.

Citeste si: S-a descoperit – un pahar de vin rosu echivaleaza cu o ora de sport.

Popcornul preambalat

Daca ne-am limita doar la consumul de floricele preparate acasa, din boabe de porumb, asa cum faceam in copilarie, nu ar trebui decat sa ne asiguram ca nu abuzam de aceasta gustare delicioasa, consumand-o cu moderatie. Din pacate insa, atat noi, adultii, cat mai ales copii nostri consumam foarte des floricele de porumb din comert, preambalate in pungi de plastic sau din hartie pe care le “gatim” in cuptorul cu microunde. Aceasta versiune a popcornului este absolut toxica, fiind plina de aditivi sintetici care ne pun in pericol silueta si sanatatea in general. Drept urmare, ar trebui sa le excludem cu totul din alimentatie.

Mancarea fast-food

Desi asociem termenul “fast-food” in special cu burgerii si hod-dogii americani, in realitate acesta cuprinde o plaja mult mai variata de produse. In aceasta categorie intra aproape toate mancarurile prefabricate si preambalate (congelate sau proaspete) pe care le gasim in supermarketuri: snitele si nuggetsuri de pui, aripioare si bucati de pui picante sau marinate in diferite sosuri, care se gatesc in timp record, pizza, pateuri si placinte cu diverse umpluturi si multe, multe altele. Desigur ca nu se va intampla nimic daca vei gusta din cand in cand produse din aceasta categorie, insa daca vrei sa slabesti sau pur si simplu sa mananci sanatos, e bine sa le elimini complet din alimentatia ta.

Bomboanele gumate, drajeurile, caramelele si alte dulciuri

Cand ti se face pofta de dulce, mananca o mana de miez de nuca macinata amestecata cu o lingurica de miere, mananca o salata de fructe proaspete sau cateva patratele de ciocolata cu un continut de cel putin 75% cacao. Cu siguranta nu vei pati nimic daca vei consuma dn cand in cand cate o portie de desert sanatos. Si, sincera sa fiu, nu cred ca vei pati ceva nici daca vei consuma la anumite ocazii speciale cate o felie de tort cumparat sau alte dulciuri din comert. Ai grija insa sa nu faci din asta un obicei.

Lactatele degresate

Obsesia slabitului ii face pe multi sa elimine complet din alimentatie grasimile. Din acest motiv aceste persoane aleg sa consume iaurturi si diverse alte tipuri de lactate cu 0% grasime, sigure fiind ca in acest fel vor slabi mai usor. Nimic mai gresit. S-a demonstrat ca toate lactatele complet degresate contin zahar si alte ingrediente care anuleaza beneficiile laptelui. Prin urmare, daca vrei sa slabesti, alege sa consumi lactate semidegresate, dar asigura-te ca nu le amesteci cu alte proteine (oua, carne sau peste), ci doar cu legume si cu alte tipuri de lactate. De pilda, poti amesteca fara probleme iaurtul cu branza ta preferata.

Lista de mai sus este departe de a fi completa. Din pacate, asa cum spuneam si la inceputul articolului, rafturile si galantarele magazinelor sunt pline cu produse si alimente cu continut ridicat de zahar, grasimi nesanatoase, sare si diversi coloranti si aditivi alimentari. Ideal este sa ne axam pe o dieta echilibrata, compusa din multe fructe si legume proaspete, sa mancam peste si fructe de mare de doua ori pe saptamana si sa ne inspiram din principiile Dietei Mediteraneene si a altora de acest gen. Iar daca se intampla sa ne mai si abatem, consumand ocazional alimente ca cele enumerate in articolul de astazi, nu este nicio tragedie, cat timp nu facem din asta un obicei.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: